Dodaj publikację
Autor
Leon Plebanek
Data publikacji
2019-02-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

program nauczania przedmiotu uzupełniającego elementy programowania dla liceum ogólnokształcącego
 Pobierz (docx, 27,9 KB)

Podgląd treści

Program nauczaniaElementy programowania(przedmiot uzupełniający, liceum ogólnokształcące)Leon Plebanek

Cele kształcenia - wymagania ogólne (z podstawy programowej przedmiotu informatyka)

Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera, z zastosowaniem podejścia algorytmicznego.

Treści nauczania - wymagania szczegółowe

Uczeń:

prowadzi dyskusje nad sytuacjami problemowymi;

-formułuje specyfikacje dla wybranych sytuacji problemowych;

-projektuje rozwiązanie: wybiera metodę rozwiązania, odpowiednio dobiera narzędzia komputerowe, tworzy projekt rozwiązania;

-realizuje rozwiązanie na komputerze za pomocą oprogramowania aplikacyjnego lub języka programowania;

-testuje otrzymane rozwiązanie, ocenia jego własności, w tym efektywność działania oraz zgodność ze specyfikacją;

-przeprowadza prezentację i omawia zastosowania rozwiązania.

Tematyka zajęć

Klasa druga (1 godz x 34 tyg)

Programowanie strukturalne w języku c++ w środowisku code blocks

- instalacja środowiska code blocks

- witaj świecie - pierwszy program - pojęcie zmiennej, typy zmiennych

- operatory arytmetyczne- program pole trójkąta, wzór Herona- instrukcja warunkowa if , instrukcja wyboru switch- program równanie kwadratowe- instrukcje pętli while, do while, for- program nwd, nww

- własne funkcje i procedury w c++- program gra w odgadywanie liczby- zmienne tablicowe- liczby pseudolosowe, program totolotek- zmienne plikowe- tablica kodów ASCII

- szyfrowanie tekstów- program gra mastermind

Programowanie obiektowe w języku c++ w środowisku borland builder

- instalacja środowiska borland c++ builder- programowanie sterowane zdarzeniami, witaj świecie – pierwszy projekt, komponenty label, button- komponent edit- projekt pole trójkąta- projekt nwd, nww- projekt równanie kwadratowe- przetwarzanie plików, komponent memo, opendialog, closedialog- komponent timer- zdarzenia onkeypressed, onkeyup, onkeydown- komponent grid- projekt mastermind (3 godz)- właściwość canvas komponentów, metody graficzne

- projekt gra w 15 (4 godz)

Klasa 3 (1 godz x 26 tyg)

Programowanie webowe

- przegląd technologii webowych, instalacja pakietu xampp (alternatywnie korzystanie z darmowego hostingu z obsługą skryptów php)

- język znaczników html, arkusze stylów css (2 godz)- programowanie frontendowe w Java script- zegar na stronie www - zmienne i funkcje w Java script

- skrypt równanie kwadratowe- aplikacja gra w odgadywanie hasła (3 godz)- programowanie backendowe (php, mysql)- pierwszy skrypt php – witaj świecie- zmienne w php, napisy, operator kropki- przesyłanie danych z formularzy do skryptu php (post, get)- formularz zamówienia online

- tworzenie bazy danych i tabel w phpmyadmin- tworzenie bazy w mysql, zapytania do bazy- formularz logowania (2 godz)- projekt głosowanie online (2 godz)

- projekt ankieta online ( 4 godz)

Opis założonych osiągnięć ucznia – wymagania na poszczególne oceny szkolne

Programowanie strukturalne w języku c++ (code blocks)

2

3

4

5

6

Uruchamia środowisko code blocks, potrafi otworzyć, zapisać , skompilować i uruchomić program w środowisku code blocks, posługuje się edytorem code blocks- ustawia parametry pracy, tworzy folder roboczy projektu, posługuje się drzewem projektu.Potrafi ...