Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
KLASA: 1 technikum
POZIOM: pre-intermediate
TEMAT: Czas przeszły Past Continuous
OGÓLNE CELE LEKCJI:
utrwalenie wiadomości dotyczących czasu przeszłego
wdrażanie uczniów do pracy zespołowej (w parach i w grupach) oraz do aktywnej postawy na zajęciach
rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za proces uczenia się i własne postępy
rozwijanie umiejętności korzystania z materiałów interaktywnych (program do nauki języka angielskiego Super Memo)
doskonalenie umiejętności słuchania
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Po lekcji uczniowie:
potrafią określić, kiedy stosujemy czas przeszły
znają strukturę czasu i potrafią ją zastosować
METODY:
komunikacyjna
dedukcyjna (przy powtarzaniu zagadnień gramatycznych)
podająca (wyjaśnianie)
TECHNIKI:
wybieranie i wstawianie właściwej formy czasownika
formułowanie zdań
uzupełnianie
przekształcanie
powtarzanie
FORMY PRACY:
praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna
praca w parach i grupach: porównywanie wyników, samopomoc koleżeńska
ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
program komputerowy do nauki języka angielskiego - Super Memo: Angielski No problem 1, lekcja 9; Angielski No Problem 2, lekcja 5
handout'y z ćwiczeniami
rzutnik
tablica
ZAPIS PRZEBIEGU LEKCJI
Czynności organizacyjne
- powitanie uczniów
- sprawdzenie listy obecności
Przedstawienie tematu i celów lekcji
- zapisanie tematu na tablicy
- zapoznanie uczniów z celami lekcji
Przypomnienie wiadomości dotyczących czasu przeszłego, nabytych w poprzednich etapach nauki
- uczniowie odmieniają czasownik „być” w czasie przeszłym
Budowa i zastosowanie czasu Past Continuous – teoria i ćwiczenia.
Uczniowie rozwiązują ćwiczenia znajdujące się w programie Super Memo pod nadzorem nauczyciela (dodatkowo można wykonać prezentację dotyczącą czasu przeszłego i wyświetlić ją uczniom)
- omówienie zastosowania czasu (Super Memo, Angielski No Problem 1, lekcja 9, Grammar 1)
- budowa zdań twierdzących (Angielski No Problem 1, lekcja 9, Grammar 1, Choose)
- budowa zdań pytających (Angielski No Problem 1, lekcja 9, Grammar 2, Put In order)
- budowa przeczeń (Angielski No Problem 1, lekcja 9, Grammar 3, Complete)
- rozdanie materiałów zawierających wiadomości dotyczące czasu Past Continuous (polecenie wklejenia notatki do zeszytu – załącznik 1)
Ćwiczenie sprawdzające
- uczniowie samodzielnie uzupełniają handout'y rozdane przez nauczyciela (załącznik 2)
Sprawdzenie i omówienie ćwiczenia
- po wykonaniu ćwiczenia, uczniowie przekazują podpisane ksero koledze, sprawdzają poprawność wykonanego ćwiczenia (samokontrola). Ewentualne niejasności analizują w oparciu o klucz odpowiedzi(można go wyświetlić uczniom na rzutniku).
Podsumowanie lekcji
- nauczyciel zadaje pytania dotyczące budowy i zastosowania czasu Past Continuous
Polecenia pracy domowej
- uczniowie mają za zadanie wykonać ćwiczenia na otrzymanych handout'ach (załącznik 3) i wkleić je do zeszytów
ZAŁĄCZNIK 1
PAST CONTINUOUS – czas przeszły ciągły
Zastosowanie
Czasu używamy w odniesieniu do czynności, która trwała przez określony czas w przeszłości:
She was watching TV for two hours.
Zdania twierdząceosoba+ was/were + czasownik z -ing She was ...