Dodaj publikację
Autor
Lena Wojewoda-Pokora
Data publikacji
2019-02-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego pracującego na stanowisku wychowawcy internatu
 Pobierz (docx, 42,6 KB)

Podgląd treści

Zadania organizacyjne

Lp.

Zadania do realizacji

Formy i sposoby realizacji

Terminy realizacji

Planowane efekty

1.

Poznanie i rozpoczęcie procedury awansu zawodowego

- analiza prawa oświatowego w zakresie uzyskiwania stopni awansu zawodowego

- sporządzenie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz projektu planu rozwoju zawodowego

IX 2017

- nabycie wiedzy na temat procedur awansu

- stworzenie planu rozwoju zawodowego

2.

Systematyczna ewaluacja własnych działań

- przeprowadzanie i analiza ankiet oceniających moją pracę wśród wychowanków

- wypełnianie arkusza samooceny

- ocena skuteczności działań

- dokonywanie korekt w mojej pracy

koniec każdego śródrocza

- pogłębienie umiejętności samooceny i formułowania wniosków do dalszej pracy

3.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

- gromadzenie i archiwizowanie materiałów potwierdzających moje działania w celu dokonywania ich oceny z perspektywy czasu i nabywania nowych doświadczeń zawodowych

- napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

cały okres stażu

II śródrocze

2020 r.

- przygotowanie dokumentów potwierdzających osiągnięcia

4.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

- analiza i opis realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego

VI 2020

- opracowanie sprawozdania

Wymaganie: Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

(§ 8, ust. 2, pkt 1 Rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r.)

Lp.

Zadania do realizacji

Formy i sposoby realizacji

Terminy realizacji

Planowane efekty

1.

Ciągłe poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu wychowania

- udział w różnorodnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego, m.in.:

„Nastolatek z depresją w szkole”

„Coaching wychowawczy- wspieranie ucznia w procesie zmiany”

„Emisja głosu z kulturą żywego słowa”

inne stacjonarne i e-learningowe formy doskonalenia zawodowego dla wychowawców organizowane przez WODN

- samokształcenie w oparciu o dostępne poradniki metodyczne, czasopisma, m.in.: „Charaktery”, „Psychologia w szkole”, „Życie Szkoły”, „Wychowanie na co dzień”

cały okres stażu

- wyższe kwalifikacje zawodowe

- lepszy i bardziej rozbudowany warsztat pracy

- podniesienie jakości pracy szkoły

- poznanie i wdrożenie nowych metod pracy

- zbudowanie dobrych relacji z uczniami i rodzicami

2.

Organizowanie oraz współorganizowanie konkursów internackich, a także zachęcanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych

- opracowanie regulaminów konkursów internackich

- przeprowadzenie konkursów i ich ewaluacja:

„Konkurs ze znajomości regulaminu”, „Konkurs na świąteczną dekorację pokoju”, „Internacki konkurs wiedzy o savoir-vivre”

„Konkurs na najlepszą reklamę pokoju”

- mobilizowanie młodzieży do aktywności w zakresie udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych

cały okres stażu

- promocja szkoły i internatu

- zmotywowanie uczniów do zaangażowania w internackie życie społeczne

- dbanie o wszechstronny rozwój wychowanków

3.

Zaangażowanie w realizację zadań

w zakresie zapewnienia wychowankom bezpieczeństwa i zdrowia na terenie internatu

- współdziałanie z Młodzieżową Radą Internatu ...