Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego
Imię i nazwisko: Klaudia Kantorska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Tomasz Daczko
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018 r.
Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie, Al. XX – lecia 2, 96 -515 Teresin
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
§ 7 ust.1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych,
wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1. Poszerzenie wiadomości na temat zasad funkcjonowania i organizacji życia szkoły.
- analiza dokumentacji szkolnej
- na bieżąco
- własne notatki
2. Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, zespołu nauczycielskiego oraz zespołach doraźnych powołanych przez Dyrektora Szkoły.
- obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, innych zespołów, np.: Szkolnego zespołu do spraw ewaluacji
- aktywny udział w posiedzeniach zespołów nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne w danym oddziale klasowym
- realizacja przydzielonych obowiązków
- współpraca z gronem pedagogicznym
- cały okres stażu
- lista obecności
- protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, innych zespołów
3. Praca w zespołach tworzących dokumentację określającą zasady funkcjonowania szkoły oraz organizację pracy placówki.
- tworzenie dokumentów szkolnych
- w miarę potrzeb, w okresie trwania stażu
- dokumenty szkolne, np. Szkolny regulamin korzystania z darmowych podręczników i materiałów edukacyjnych w Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie
4. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
- rozmowa z opiekunem stażu
- zawarcie kontraktu
- wrzesień 2015
- kontrakt podpisany przez opiekuna stażu i nauczyciela stażystę
5. Współpraca z rodzicami, wychowawcami klas i pedagogiem/psychologiem szkolnym.
- spotkania z rodzicami w trakcie dni otwartych oraz wywiadówek
- zbieranie, aktualizowanie i udzielanie informacji o wychowankach
- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- wspólne rozwiązywanie problemów opiekuńczo-wychowawczych
- sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść i imprez
- cały okres stażu
- wpisy w dzienniku
- własne notatki
- dokumentacja z zakresu organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
6. Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów.
- organizowanie konkursów przedmiotowych z języka polskiego, np.: Bądź wyjątkowy – czytaj lektury!
- zachęcanie uczniów do czytania książek oraz rozwijanie ich zainteresowań poprzez prowadzenie Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego
- przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach polonistycznych, ortograficznych, recytatorskich
- praca w jury w wewnątrzszkolnych konkursach humanistycznych oraz eliminacjach do konkursów gminnych lub powiatowych, np.: Tę książkę warto przeczytać, Świadomość językowa, Szkolny konkurs poezji religijnej
- prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego
- przygotowywanie próbnych egzaminów gimnazjalnych dla uczniów
- prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce
- zgodnie z planem konkursów ...