Dodaj publikację
Autor
Klaudia Kantorska
Data publikacji
2019-03-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
54

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego (n-el j. polskiego)
 Pobierz (docx, 31,3 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko: Klaudia Kantorska

Imię i nazwisko opiekuna stażu: Tomasz Daczko

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018 r.

Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie, Al. XX – lecia 2, 96 -515 Teresin

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMINY

DOWODY REALIZACJI

§ 7 ust.1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych,

wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1. Poszerzenie wiadomości na temat zasad funkcjonowania i organizacji życia szkoły.

- analiza dokumentacji szkolnej

- na bieżąco

- własne notatki

2. Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, zespołu nauczycielskiego oraz zespołach doraźnych powołanych przez Dyrektora Szkoły.

- obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, innych zespołów, np.: Szkolnego zespołu do spraw ewaluacji

- aktywny udział w posiedzeniach zespołów nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne w danym oddziale klasowym

- realizacja przydzielonych obowiązków

- współpraca z gronem pedagogicznym

- cały okres stażu

- lista obecności

- protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, innych zespołów

3. Praca w zespołach tworzących dokumentację określającą zasady funkcjonowania szkoły oraz organizację pracy placówki.

- tworzenie dokumentów szkolnych

- w miarę potrzeb, w okresie trwania stażu

- dokumenty szkolne, np. Szkolny regulamin korzystania z darmowych podręczników i materiałów edukacyjnych w Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie

4. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

- rozmowa z opiekunem stażu

- zawarcie kontraktu

- wrzesień 2015

- kontrakt podpisany przez opiekuna stażu i nauczyciela stażystę

5. Współpraca z rodzicami, wychowawcami klas i pedagogiem/psychologiem szkolnym.

- spotkania z rodzicami w trakcie dni otwartych oraz wywiadówek

- zbieranie, aktualizowanie i udzielanie informacji o wychowankach

- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

- wspólne rozwiązywanie problemów opiekuńczo-wychowawczych

- sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść i imprez

- cały okres stażu

- wpisy w dzienniku

- własne notatki

- dokumentacja z zakresu organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

6. Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów.

- organizowanie konkursów przedmiotowych z języka polskiego, np.: Bądź wyjątkowy – czytaj lektury!

- zachęcanie uczniów do czytania książek oraz rozwijanie ich zainteresowań poprzez prowadzenie Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego

- przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach polonistycznych, ortograficznych, recytatorskich

- praca w jury w wewnątrzszkolnych konkursach humanistycznych oraz eliminacjach do konkursów gminnych lub powiatowych, np.: Tę książkę warto przeczytać, Świadomość językowa, Szkolny konkurs poezji religijnej

- prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego

- przygotowywanie próbnych egzaminów gimnazjalnych dla uczniów

- prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce

- zgodnie z planem konkursów ...