Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka rosyjskiego metodą odwróconej klasy
Temat: Która godzina? O której godzinie?
Cel główny: nabywa wiedzę i umiejętności dotyczące określania czasu w języku rosyjskim
Uczeń potrafi:
potrafi wykorzystać film z serwisu YouTube do samodzielnego poznania określania czasu;
zadać pytanie o godzinę i odpowiedzieć na takie pytanie;
zadać pytanie, o której godzinie coś się odbywa i odpowiedzieć na takie pytanie;
wykonywać ćwiczenia na podstawie zdobytych wiadomości
Zasoby :
● Materiały udostępnione na stronie:
https://padlet.com/marzenakalinowska17/gv9996n6u7cp
Metody/formy pracy:
- wymiana w parach;
- ćwiczenia indywidualne i grupowe;
-burza mózgów;
- dyskusja dydaktyczna.
Materiały i środki dydaktyczne:
- karty zadaniowe dla każdego ucznia i dla każdej pary;
TOK LEKCJI:
Sprawy organizacyjne (przywitanie, sprawdzenie obecności).
Podanie tematu i celów lekcji.
Nawiązanie do filmu powiązanego z tematem lekcji
https://www.youtube.com/watch?v=HK4wud07wPM
Ćwiczenia indywidualne sprawdzające znajomość tematu. (karta pracy 1)
Praca w parach z kartą zadaniową; karta podlega ocenie nauczyciela. (karta pracy dla pary)
6. Podsumowanie lekcji – ćwiczenie interaktywne : http://www.rosyjski.slowka.pl/testy,okreslanie-godziny,t,218,1072.html
7. Zadanie domowe – NIC.
Opracowanie Marzena Kalinowska
Korzystałam z zasobów portali internetowych: https://www.youtube.com,
http://www.rosyjski.slowka.pl, http://www.wszpwn.com.pl/
Karta pracy do tematu o określaniu czasu (praca w parach)
1. Podane godziny zapisz słownie używając form potocznych:
12.37 – ................................................... 14.20 – ...................................................
19.00 – ................................................... 13.11 – ...................................................
13.58 – ................................................... 7.30 – ...................................................
10.06 – ................................................... 8.45 – ...................................................
22.05 – ................................................... 4.02 – ...................................................
2. Podane godziny zapisz cyframi:
две десятого утра – ............ семь часов вечера – ............
без шести девять вечера – ............ половина второго ночи – ............
девятнадцать третьего дня – ............ без двадцати одной двенадцать дня – ............
3. Zamień formy oficjalne na potoczne:
три часа сорок две минуты – ...................................................
двадцать часов пятьдесят одна минута – ...................................................
четырнадцать часов одиннадцать минут – ...................................................
ноль часов двадцать минут – ...................................................
два часа пять минут – ...................................................
два часа сорок минут – ...................................................
4. Zamień formy potoczne na oficjalne:
без трёх семь часов вечера – ...................................................
десять минут четвёртого дня – ...................................................
час дня – ...................................................
семь седьмого вечера – ...................................................
без девяти два часа ночи – ...................................................
половина шестого утра – ...................................................
5. Wyrażenia z nawiasów przetłumacz na język rosyjski:
1) Я всегда встаю (o szóstej rano) ................................................... .
2) (О wpół do siódmej) ................................................... моя семья завтракает.
3) Мы пришли сегодня в школу (za dziesięć ósma) ................................................... .
4) Саша опоздал и пришёл на урок (pięć po ósmej) ................................................... .
5) Папа вернулся домой (za kwadrans szósta) ................................................... .
6) (Codziennie) ................................................... я хожу на прогулки с собакой.
7) (W czwartki) ................................................... у нас восемь уроков.
8) (Wieczorami) ................................................... мы любим смотреть фильмы по телевизору.
9) (Każdego ranka) ................................................... я делаю зарядку.
10) (O której godzinie) ................................................... начинается ...