Dodaj publikację
Autor
Marzena Kalinowska
Data publikacji
2019-03-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka rosyjskiego metodą "odwróconej klasy"
 Pobierz (docx, 18,8 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji języka rosyjskiego metodą odwróconej klasy

Temat: Która godzina? O której godzinie?

Cel główny: nabywa wiedzę i umiejętności dotyczące określania czasu w języku rosyjskim

Uczeń potrafi:

potrafi wykorzystać film z serwisu YouTube do samodzielnego poznania określania czasu;

zadać pytanie o godzinę i odpowiedzieć na takie pytanie;

zadać pytanie, o której godzinie coś się odbywa i odpowiedzieć na takie pytanie;

wykonywać ćwiczenia na podstawie zdobytych wiadomości

Zasoby :

● Materiały udostępnione na stronie:

https://padlet.com/marzenakalinowska17/gv9996n6u7cp

Metody/formy pracy:

- wymiana w parach;

- ćwiczenia indywidualne i grupowe;

-burza mózgów;

- dyskusja dydaktyczna.

Materiały i środki dydaktyczne:

- karty zadaniowe dla każdego ucznia i dla każdej pary;

TOK LEKCJI:

Sprawy organizacyjne (przywitanie, sprawdzenie obecności).

Podanie tematu i celów lekcji.

Nawiązanie do filmu powiązanego z tematem lekcji

https://www.youtube.com/watch?v=HK4wud07wPM

Ćwiczenia indywidualne sprawdzające znajomość tematu. (karta pracy 1)

Praca w parach z kartą zadaniową; karta podlega ocenie nauczyciela. (karta pracy dla pary)

6. Podsumowanie lekcji – ćwiczenie interaktywne : http://www.rosyjski.slowka.pl/testy,okreslanie-godziny,t,218,1072.html

7. Zadanie domowe – NIC.

Opracowanie Marzena Kalinowska

Korzystałam z zasobów portali internetowych: https://www.youtube.com,

http://www.rosyjski.slowka.pl, http://www.wszpwn.com.pl/

Karta pracy do tematu o określaniu czasu (praca w parach)

1. Podane godziny zapisz słownie używając form potocznych:

12.37 – ................................................... 14.20 – ...................................................

19.00 – ................................................... 13.11 – ...................................................

13.58 – ................................................... 7.30 – ...................................................

10.06 – ................................................... 8.45 – ...................................................

22.05 – ................................................... 4.02 – ...................................................

2. Podane godziny zapisz cyframi:

две десятого утра – ............ семь часов вечера – ............

без шести девять вечера – ............ половина второго ночи – ............

девятнадцать третьего дня – ............ без двадцати одной двенадцать дня – ............

3. Zamień formy oficjalne na potoczne:

три часа сорок две минуты – ...................................................

двадцать часов пятьдесят одна минута – ...................................................

четырнадцать часов одиннадцать минут – ...................................................

ноль часов двадцать минут – ...................................................

два часа пять минут – ...................................................

два часа сорок минут – ...................................................

4. Zamień formy potoczne na oficjalne:

без трёх семь часов вечера – ...................................................

десять минут четвёртого дня – ...................................................

час дня – ...................................................

семь седьмого вечера – ...................................................

без девяти два часа ночи – ...................................................

половина шестого утра – ...................................................

5. Wyrażenia z nawiasów przetłumacz na język rosyjski:

1) Я всегда встаю (o szóstej rano) ................................................... .

2) (О wpół do siódmej) ................................................... моя семья завтракает.

3) Мы пришли сегодня в школу (za dziesięć ósma) ................................................... .

4) Саша опоздал и пришёл на урок (pięć po ósmej) ................................................... .

5) Папа вернулся домой (za kwadrans szósta) ................................................... .

6) (Codziennie) ................................................... я хожу на прогулки с собакой.

7) (W czwartki) ................................................... у нас восемь уроков.

8) (Wieczorami) ................................................... мы любим смотреть фильмы по телевизору.

9) (Każdego ranka) ................................................... я делаю зарядку.

10) (O której godzinie) ................................................... начинается ...