Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY ZESPOŁU HUMANISTYCZNEGO
NA ROK SZKOLNY
W skład zespołu przedmiotowego bloku humanistycznego wchodzą nauczyciele: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, historii, muzyki, plastyki , opiekun biblioteki;
Główne cele zespołu to:
. poprawa procesu nauczania i uczenia,
. kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów,
. samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli,
. doskonalenie zawodowe,
. doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole
∙współpraca z zespołem matematyczno – przyrodniczym;
Nauczyciele pracujący w zespole:
Zagadnienia do realizacji
Odpowiedzialni
Uwagi/termin
realizacji
Lp.
Tematyka spotkań oraz zadania do realizacji
Termin realizacji
1.
Uzgodnienie planu pracy zespołu na rok szkolny
∙spotkanie organizacyjne zespołu;
∙przedstawienie zagadnień do realizacji na bieżący rok szkolny;
∙określenie zadań lidera oraz członków zespołu;
∙przedłożenie planu pracy do akceptacji dyrektora szkoły;
wrzesień
2.
Aktualizacja programów nauczania oraz planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów ;
wrzesień
3.
Analiza oraz ewaluacja przedmiotowych systemów oceniania opartych o WZO.
wrzesień
4.
Podejmowanie działań związanych z promocją szkoły (tworzenie artykułów na stronę WWW szkoły bądź do gazetki gminnej)
wrzesień/październik
5.
Omawianie nowości wydawniczych oraz czasopism metodycznych, dzielenie się ciekawymi stronami internetowymi związanymi z metodyką
październik
6.
Sprawdzenie efektywności nauczania po I semestrze, analiza i wnioski;
grudzień/luty
7.
Analiza poziomu wiedzy i umiejętności uczniów na podstawie przeprowadzonego testów kompetencji, zebranie wniosków, opracowanie zadań do realizacji;
grudzień/luty
8.
Omówienie działań mających na celu wzmacnianie bezpieczeństwa w szkole;
w ciągu całego roku szkolnego
9.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniem posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej;
w ciągu całego roku
10.
Wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania i wychowania; wymiana pomocy dydaktycznych, obserwacja zajęć koleżeńskich;
w ciągu całego roku
11.
Przygotowanie uczniów do konkursów, olimpiad, sprawdzianów:
systematyczne diagnozowanie osiągnięć uczniów
· zwiększenie ilości ćwiczeń z zadaniami otwartymi, testowymi, problemowymi;
· usprawnianie techniki czytania tekstu ze
zrozumieniem,
· doskonalenie umiejętności posługiwania się różnymi formami wypowiedzi: opowiadanie, opis, list, ogłoszenie itp.
· rozumienia i stosowania pojęć: epitet, przenośnia,
metafora
· doskonalenie umiejętności korzystania z rożnych
źródeł informacji (np. słowniki, encyklopedie,
Internet).
· Analiza, opracowanie wniosków do dalszej pracy,
opracowanie działań naprawczych;
w ciągu całego roku
12.
Wspomaganie pracy uczniów przejawiających
problemy w nauce –
opracowanie niezbędnych materiałów, zestawów ćwiczeń
w ciągu całego roku
13.
Praca z uczniem zdolnym poprzez:
· podejmowanie współpracy przez wychowawców i nauczycieli poszczególnych przedmiotów w
rozpoznawaniu szczególnych zdolności uczniów,
inspirowanie i mobilizowanie ich do dalszej pracy
- zachęcanie do udziału w konkursach,
w ciągu całego roku
14.
Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad
przedmiotowych, tematycznych, które ujęto w kalendarzu imprez szkolnych;
zgodnie z terminarzem konkursów
15.
Przygotowywanie uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez ...