Dodaj publikację
Autor
Emilia Badełek, szkoła podstawowa
Data publikacji
2019-03-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

propozycje zadań do realizacji w ciągu roku szkolnego
 Pobierz (docx, 15,1 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY ZESPOŁU HUMANISTYCZNEGO

NA ROK SZKOLNY

W skład zespołu przedmiotowego bloku humanistycznego wchodzą nauczyciele: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, historii, muzyki, plastyki , opiekun biblioteki;

Główne cele zespołu to:

. poprawa procesu nauczania i uczenia,

. kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów,

. samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli,

. doskonalenie zawodowe,

. doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole

∙współpraca z zespołem matematyczno – przyrodniczym;

Nauczyciele pracujący w zespole:

Zagadnienia do realizacji

Odpowiedzialni

Uwagi/termin

realizacji

Lp.

Tematyka spotkań oraz zadania do realizacji

Termin realizacji

1.

Uzgodnienie planu pracy zespołu na rok szkolny

∙spotkanie organizacyjne zespołu;

∙przedstawienie zagadnień do realizacji na bieżący rok szkolny;

∙określenie zadań lidera oraz członków zespołu;

∙przedłożenie planu pracy do akceptacji dyrektora szkoły;

wrzesień

2.

Aktualizacja programów nauczania oraz planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów ;

wrzesień

3.

Analiza oraz ewaluacja przedmiotowych systemów oceniania opartych o WZO.

wrzesień

4.

Podejmowanie działań związanych z promocją szkoły (tworzenie artykułów na stronę WWW szkoły bądź do gazetki gminnej)

wrzesień/październik

5.

Omawianie nowości wydawniczych oraz czasopism metodycznych, dzielenie się ciekawymi stronami internetowymi związanymi z metodyką

październik

6.

Sprawdzenie efektywności nauczania po I semestrze, analiza i wnioski;

grudzień/luty

7.

Analiza poziomu wiedzy i umiejętności uczniów na podstawie przeprowadzonego testów kompetencji, zebranie wniosków, opracowanie zadań do realizacji;

grudzień/luty

8.

Omówienie działań mających na celu wzmacnianie bezpieczeństwa w szkole;

w ciągu całego roku szkolnego

9.

Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniem posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej;

w ciągu całego roku

10.

Wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania i wychowania; wymiana pomocy dydaktycznych, obserwacja zajęć koleżeńskich;

w ciągu całego roku

11.

Przygotowanie uczniów do konkursów, olimpiad, sprawdzianów:

systematyczne diagnozowanie osiągnięć uczniów

· zwiększenie ilości ćwiczeń z zadaniami otwartymi, testowymi, problemowymi;

· usprawnianie techniki czytania tekstu ze

zrozumieniem,

· doskonalenie umiejętności posługiwania się różnymi formami wypowiedzi: opowiadanie, opis, list, ogłoszenie itp.

· rozumienia i stosowania pojęć: epitet, przenośnia,

metafora

· doskonalenie umiejętności korzystania z rożnych

źródeł informacji (np. słowniki, encyklopedie,

Internet).

· Analiza, opracowanie wniosków do dalszej pracy,

opracowanie działań naprawczych;

w ciągu całego roku

12.

Wspomaganie pracy uczniów przejawiających

problemy w nauce –

opracowanie niezbędnych materiałów, zestawów ćwiczeń

w ciągu całego roku

13.

Praca z uczniem zdolnym poprzez:

· podejmowanie współpracy przez wychowawców i nauczycieli poszczególnych przedmiotów w

rozpoznawaniu szczególnych zdolności uczniów,

inspirowanie i mobilizowanie ich do dalszej pracy

- zachęcanie do udziału w konkursach,

w ciągu całego roku

14.

Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad

przedmiotowych, tematycznych, które ujęto w kalendarzu imprez szkolnych;

zgodnie z terminarzem konkursów

15.

Przygotowywanie uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez ...