Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Grzegorek
Data publikacji
2019-03-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny realizowany w oddziale dzieci sześcioletnich w miejskim przedszkolu. Głównym celem projektu jest rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci jak i dorosłych a pośrednio także rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą, która jest inspiracją do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków. Równie ważnym celem jest nawiązanie współpracy pomiędzy przedszkolem a domen rodzinnym dzieci, zaproponowanie rodzicom alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu z dzieckiem. Projekt realizowany podczas zajęć edukacyjno – opiekuńczo – wychowawczych oraz w czasie wolnym od zajęć.
 Pobierz (doc, 140,0 KB)

Podgląd treści


PROJEKT EDUKACYJNY

,,BAWIMY SIĘ Z KREDZIAKAMI – BAZGROSZYT.PL”

ODDZIAŁ ,,MOTYLKI”

MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NUMER 7

IM. MARII MONTESSORI W SOCHACZEWIE

ROK SZKOLNY 2017/2018

[pic]

Tytuł projektu: ,,Bawimy się z Kredziakami – Bazgroszyt.pl”

Autor projektu: mgr Katarzyna Grzegorek

Nauczyciel prowadzący – mgr Katarzyna Grzegorek, nauczyciel mianowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Miejsce realizacji: Miejskie Przedszkole Numer 7 im. Marii Montessori
w Sochaczewie

Czas trwania projektu: jeden rok szkolny – 2017/2018

SPIS TREŚCI:

1. Wstęp
2. Czas i miejsce realizacji
3. Cele i zadania projektu
4. Procedury osiągnięcia celów
5. Dokumentacja
6. Etapy działań
7. Spodziewane efekty realizacji
8. Ewaluacja innowacji
9. Literatura

1. WSTĘP

„Kochajcie książki. One ułatwią wam życie,
po przyjacielsku pomogą zorientować się w pstrej i burzliwej
gmatwaninie myśli, uczuć i zdarzeń.
One nauczą was uszanować człowieka i samych siebie,
one uskrzydlą rozum i serce uczuciem miłości dla świata, dla człowieka.”

(Maksym Gorki)
[pic][pic]

Wiek przedszkolny to niepowtarzalny okres w rozwoju człowieka. Jest to czas,
w którym kształtują się jego nawyki, także czytelnicze. Człowiek nie rodzi się czytelnikiem. Potrzebę kultury należy w nim obudzić, a skutecznym na to sposobem jest obcowanie dziecka z książką. Głośne czytanie wyrabia w dziecku umiejętność słuchania, pięknego opowiadania, samodzielnego wymyślania interesujących historii. Takie dziecko ma swoje ulubione książeczki, do których chętnie wraca.

Głównym celem projektu jest rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci
jak i dorosłych a pośrednio także rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą, która jest inspiracją
do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków.
Równie ważnym celem jest nawiązanie współpracy pomiędzy przedszkolem
a domen rodzinnym dzieci, zaproponowanie rodzicom alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu z dzieckiem. Projekt realizowany będzie podczas zajęć edukacyjno – opiekuńczo – wychowawczych oraz w czasie wolnym od zajęć.
Prawidłowo przeprowadzony projekt umożliwia realizację zadań Rocznego Planu Pracy przedszkola na rok szkolny 2017/2018: zadania I ,,Jestem patriotą”, zadania III ,,Poznaję zawody i miejsca pracy”, a w kolejnym roku zadania IV ,,Dzieciaki - neciaki – czyli bezpieczeństwo w sieci.

2. CZAS I MIEJSCE REALIZACJI

Miejsce realizacji:
Miejskie Przedszkole Numer 7 im. Marii Montessori w Sochaczewie

Czas trwania innowacji:
Rok szkolny 2017/2018

3. CELE I ZADANIA PROJEKTU

Główne cele projektu zmierzają ku przygotowaniu dziecka do uczenia się czytania i pisania.
Celem głównym projektu jest wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
w zakresie wychowania przedszkolnego o możliwość rozwijania zainteresowań i nabywania umiejętności niezbędnych do nauki czytania, a także rozwijanie motywacji do nauki
jako źródła wiedzy.
Celem działań jest:
▪ kształtowanie dojrzałości intelektualnej ...