Dodaj publikację
Autor
Monika Rogożyńska
Data publikacji
2019-03-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
62

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ma na celu podniesienie dbałości o kulturę języka uczniów. Uczniowie poprzez różnego rodzaju gry w miłej atmosferze pracują nad poprawą sposobu wypowiadania się.
 Pobierz (docx, 17,8 KB)

Podgląd treści

Program pracy z uczniem na zajęciach świetlicowych podnoszący kulturę języka (rok szkolny 2018/2019- semestr II)

Odkrywanie i rozwijanie zdolności dziecka jest bardzo ważnym zadaniem nauczyciela. Niniejszy program napisałam z myślą o dzieciach, które przez zabawę mogą podnosić zasób własnego słownictwa jak również dbać o kulturę języka codziennego, potocznego.

Program pracy z uczniami realizowany jest w ramach zajęć świetlicowych. Uczniowie poprzez zabawę, gry wzbogacają słownictwa przy ich użyciu. W spotkaniach uczestniczą dzieci dojeżdżające do szkoły.

Czas trwania programu : od lutego 2019r. do czerwca 2019r.

Cele ogólny:

Wzbogacanie słownictwa u uczniów poprzez zabawy z użyciem gier.

Cele szczegółowe:

pogłębianie aktywności i poznawczej twórczej ucznia, pomoc w rozwijaniu jego zainteresowań,

doskonalenie umiejętności czytania,

kształcenie umiejętności argumentowania ,prezentowania swojego stanowiska,

rozwój kompetencji komunikacyjnych, językowych,

doskonalenie umiejętności efektywnego i zgodnego współpracowania w zespole,

wzbogacanie czynnego słownictwa,

szukanie synonimów do podanych słów, związków frazeologicznych,

doskonalenie umiejętności korzystania ze słowników,

nabywanie umiejętności budowania i opowiadania historii,

dostrzeganie motywów literackich,

rozwijanie kreatywnego myślenia,

wzmacnianie poczucia własnej wartości, budowanie pewności siebie

motywowanie i stymulowanie ucznia,

stosowanie innowacyjnych metod nauczania rozbudzających ciekawość ucznia,

poszerzanie wiedzy o literaturze i sztuce( film, piosenki, sztuka)

podnoszenie kompetencji językowych.

Pomoce dydaktyczne: karty pracy, gry polonistyczne, gry edukacyjne.

Uczniowie pracują w grupie lub indywidualnie.

Metody i techniki pracy:

pytania do obrazka,

burza mózgów,

mapa myśli,

dyskusja,

rozmowy kierowane,

gry dydaktyczne.

Środki dydaktyczne:

karty pracy,

dixit,

story cubes- kostki,

kalambury,

tabu.

Przewidywane osiągnięcia uczniów:

umiejętność dbałości o kulturę języka w mowie czynnej,

umiejętność argumentowania, prowadzenia kulturalnej dyskusji,

rozbudzenie aktywności twórczej uczniów,

umiejętność dyskutowania na różne tematy , dzielenie się spostrzeżeniami i wrażeniami,

rozwój wyobraźni, twórczego myślenia i samodzielności w zdobywaniu wiedzy,

wykształcenie umiejętności pracy w zespole.

Sposób przeprowadzenia ewaluacji:

rozmowa z paniami polonistkami z którymi uczniowie mają zajęcia języka polskiego,

ankieta przeprowadzona na ostatnich zajęciach.

Efekty:

rozwijanie talentów uczniów,

wdrożenie uczniów do udziału grach, konkursach,

dzieci są gotowe do podejmowania trudniejszych, złożonych działań,

rozbudzenie pasji,

wzrost samooceny,

kultura języka.