Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program pracy z uczniem na zajęciach świetlicowych podnoszący kulturę języka (rok szkolny 2018/2019- semestr II)
Odkrywanie i rozwijanie zdolności dziecka jest bardzo ważnym zadaniem nauczyciela. Niniejszy program napisałam z myślą o dzieciach, które przez zabawę mogą podnosić zasób własnego słownictwa jak również dbać o kulturę języka codziennego, potocznego.
Program pracy z uczniami realizowany jest w ramach zajęć świetlicowych. Uczniowie poprzez zabawę, gry wzbogacają słownictwa przy ich użyciu. W spotkaniach uczestniczą dzieci dojeżdżające do szkoły.
Czas trwania programu : od lutego 2019r. do czerwca 2019r.
Cele ogólny:
Wzbogacanie słownictwa u uczniów poprzez zabawy z użyciem gier.
Cele szczegółowe:
pogłębianie aktywności i poznawczej twórczej ucznia, pomoc w rozwijaniu jego zainteresowań,
doskonalenie umiejętności czytania,
kształcenie umiejętności argumentowania ,prezentowania swojego stanowiska,
rozwój kompetencji komunikacyjnych, językowych,
doskonalenie umiejętności efektywnego i zgodnego współpracowania w zespole,
wzbogacanie czynnego słownictwa,
szukanie synonimów do podanych słów, związków frazeologicznych,
doskonalenie umiejętności korzystania ze słowników,
nabywanie umiejętności budowania i opowiadania historii,
dostrzeganie motywów literackich,
rozwijanie kreatywnego myślenia,
wzmacnianie poczucia własnej wartości, budowanie pewności siebie
motywowanie i stymulowanie ucznia,
stosowanie innowacyjnych metod nauczania rozbudzających ciekawość ucznia,
poszerzanie wiedzy o literaturze i sztuce( film, piosenki, sztuka)
podnoszenie kompetencji językowych.
Pomoce dydaktyczne: karty pracy, gry polonistyczne, gry edukacyjne.
Uczniowie pracują w grupie lub indywidualnie.
Metody i techniki pracy:
pytania do obrazka,
burza mózgów,
mapa myśli,
dyskusja,
rozmowy kierowane,
gry dydaktyczne.
Środki dydaktyczne:
karty pracy,
dixit,
story cubes- kostki,
kalambury,
tabu.
Przewidywane osiągnięcia uczniów:
umiejętność dbałości o kulturę języka w mowie czynnej,
umiejętność argumentowania, prowadzenia kulturalnej dyskusji,
rozbudzenie aktywności twórczej uczniów,
umiejętność dyskutowania na różne tematy , dzielenie się spostrzeżeniami i wrażeniami,
rozwój wyobraźni, twórczego myślenia i samodzielności w zdobywaniu wiedzy,
wykształcenie umiejętności pracy w zespole.
Sposób przeprowadzenia ewaluacji:
rozmowa z paniami polonistkami z którymi uczniowie mają zajęcia języka polskiego,
ankieta przeprowadzona na ostatnich zajęciach.
Efekty:
rozwijanie talentów uczniów,
wdrożenie uczniów do udziału grach, konkursach,
dzieci są gotowe do podejmowania trudniejszych, złożonych działań,
rozbudzenie pasji,
wzrost samooceny,
kultura języka.