Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań, mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
1. Poznanie procedur awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
Realizując to zadanie zapoznałem się z procedurami awansu zawodowego oraz przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 r. Dz.U. Nr 97, poz. 674, ze zm.),
- Ustawa z dnia 15 lipca 2004r. o zmianie ustawy Karty Nauczyciela (Dz. U. z 2004r. Nr 179, poz. 1845),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593, zm. Dz. U. z 2007r., Nr 214, poz. 1580),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli (Dz. U. Nr 214 z 16 listopada 2007 r. Poz. 1580).
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
Przeanalizowałem dokumentację obowiązującą w szkole.
Złożyłem wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego.
Opracowałem plan rozwoju zawodowego.
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
W okresie stażu gromadziłem zaświadczenia, programy, sprawozdania z realizacji określonych działań.
4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
5. Przeprowadziłem analizę własnej pracy.
W okresie stażu byłem hospitowany przez dyrektora szkoły zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego oraz przez wizytatora nauki religii w związku z wizytacją kanoniczną dekanatu, w którym pracuję. Dokonałem samooceny i ewaluacji hospitowanych zajęć.
Doskonalenie kompetencji zawodowych
Doskonaląc własny warsztat pracy w celu podwyższenia jakości pracy szkoły, uczestniczyłem w wielu formach doskonalenia zawodowego, takich jak: studia podyplomowe, kursy, warsztaty, konferencje metodyczne oraz szkoleniowe rady pedagogiczne. Przyczyniły się one do wzbogacenia mojego warsztatu pracy dydaktycznej i wychowawczej. Proponowane rozwiązania inspirowały mnie do działania, zmuszały do refleksji, prowadziły do odkryć i korygowania dotychczasowych działań.
Studia podyplomowe:
Wychowanie fizyczne Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku 2015,
Warsztaty:
Programowalne klocki Lego We Do, Opole 2014,
EduNet, Sidzina 2016,
Skuteczna komunikacja w szkole a konflikt, Nysa 2017,
Trzydniowe rekolekcje dla katechetów, Nysa 2014 i 2016,
Dzień skupienia, Głębinów 2015,
Kursy:
Kurs TIK z projektu „Wsparcie edukacji w Gminie Kamiennik i Gminie Pakosławice”,
Kurs udzielania pierwszej pomocy, Nysa, 2017,
Bezpieczeństwo i higiena pracy 2015.
Konferencje:
„Dzień katechety”, Opole, 2014, 2015, 2016,
„Co katecheta powinien wiedzieć o sektach?”, Nysa 2015,
„Przemiany pokoleniowe w kontekście edukacji”, Nysa 2016,
„Katecheta w zwierciadle wirtualnego świata”, Nysa 2017,
„Ogród zoologiczny w ...