Dodaj publikację
Autor
Irena Młodawska
Data publikacji
2019-03-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Temat: Marzenia psa na podstawie wysłuchanego wiersza "Sen psa". Wyjaśnienie znaczenia powiedzeń związanych z przyjaźnią. Bezpieczne zachowanie wobec psa.
 Pobierz (docx, 15,2 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć

klasa II

Blok tematyczny: Zwierzęta wokół nas

Temat dnia: Zwierzęta wokół nas

Temat: Formułowanie marzeń psa na podstawie wysłuchanego wiersza „Sen psa”. Wyjaśnienie znaczenia powiedzeń związanych z przyjaźnią. Bezpieczne zachowanie wobec psa.

Cel główny: Poznanie psa jako przyjaciela człowieka

Cele szczegółowe:

- słucha wiersza czytanego przez N. „Sen psa”.

- wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu

- wspólnie redaguje marzenia psa

- zna zasady bezpiecznego zachowania wobec psa

- współpracuje w grupie

Metody: pogadanka, pokaz, zajęć praktycznych

Formy: indywidualna, grupowa, zbiorowa

Środki: podręcznik „Nowi Tropiciele”, karty pracy, zdjęcia psów, prezentacja rasy psów, zasady bezpiecznego kontaktu z psem, arkusze papieru,

Przebieg zajęć:

Rozmowa na temat roli psa w życiu człowieka.

Wysłuchanie czytanego przez N. wiersza K. I. Gałczyńskiego „Sen psa”.

Omówienie tekstu.

Formułowanie myśli o czym marzy pies – praca w grupach.

Prezentacja prac poszczególnych grup.

Wyjaśnienie znaczenia powiedzeń związanych z przyjaźnią.

Omówienie zasad bezpiecznego zachowania wobec psa, „postawa żółwia”.

Przedstawienie zajęć i ocena.

Podstawa programowa:

I 1.1) słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;

2..1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;

2.3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem;

2.7) dobiera stosowną formę komunikacji werbalnej i własnego zachowania, wyrażającą empatię i szacunek do rozmówcy;

III 1.3) przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego jej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad;

IV 1.5) prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami domowymi, hodowlanymi i innymi;

2.5) reaguje stosownym zachowaniem w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, zdrowia jego lub innej osoby;