Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 3
Prowadząca Małgorzata Bartosz
Blok tematyczny: Jesienny las.
Temat: Grzyby jadalne i trujące.
Cel główny:
Kształtowanie umiejętności zachowania się w lesie. Poznanie grzybów jadalnych i trujących.
Cele operacyjne: Uczeń uważnie słucha wypowiedzi nauczyciela i kolegów.
Swobodnie wypowiada się na dany temat.
Wie jak należy prawidłowo zachować się w lesie.
Rozpoznaje grzyby jadalne i trujące
Wie z jakich części składa się grzyb.
Czyta głośno tekst z podziałem na role.
Wyróżnia w tekście zdania pytające, oznajmujące, wykrzyknikowe.
Zapisuje nazwy grzybów w porządku alfabetycznym.
Metody: słowna- Rozmowa kierowana, praca z tekstem, objaśnienia
oglądowa- Pokaz, obserwacja
czynna- Zadań stawianych uczniom.
Formy pracy: Indywidualna, indywidualna jednolita, praca w parach
Środki dydaktyczne: Karty z tekstem” Bezpieczne grzybobranie”, plansze z grzybami, nagranie, karty pracy, zeszyt , eksponaty naturalne: grzyby pieczarki, pleśń, drożdże.
Przebieg zajęcia:
1.Wprowadzenie do tematu lekcji- Słuchanie odgłosów lasu.
- Odpowiedź uczniów na pytania nauczyciela.
2. Podanie tematu lekcji
-Zapisanie tematu w zeszytach.
3.Uczniowie otrzymują tekst „ Bezpieczne grzybobranie” następnie słuchają uważnie,
gdy nauczyciel czyta tekst.
- Odpowiadają na pytanie- Jak należy prawidłowo zachowywać się w lesie?
4. Czytanie tekstu z podziałem na role przez chętne dzieci.
5. Uczniowie podkreślają w tekście nazwy grzybów jadalnych i trujących
6. Poznają nazwy grzybów jadalnych i trujących przy pomocy planszy. Poznają inne grzyby: pleśń i drożdże spożywcze.
7. Praca w parach- uczniowie otrzymują grzyba pieczarkę, obserwują go i próbują określić jego budowę.
8. Otrzymują wklejki do zeszytu z grupą grzybów jadalnych i trujących, numerują ich nazwy w kolejności alfabetycznej.
9. Uczniowie odnajdują w tekście zdania pytające, oznajmujące i wykrzyknikowe.
10. Podsumowanie lekcji( odpowiedź na pytania PRAWDA LUB FAŁSZ), zadanie pracy domowej.
Treści z podstawy programowej
Rozbudzanie zainteresowania dzieci przyrodą i potrzeby kontaktu z nią;
Wdrażanie do właściwych zachowań w stosunku do zwierząt, roślin i całej przyrody;
- rozpoznaje i nazywa niektóre grzyby
- orientuje się w zagrożeniach ze strony roślin, zwierząt, grzybów
Słucha uważnie, stara się zrozumieć co przekazuje rozmówca
Wypowiada się jasno, wyraźnie na określony temat.