Dodaj publikację
Autor
Alicja Załachowska
Data publikacji
2019-03-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - germanisty - ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
 Pobierz (docx, 25,0 KB)

Podgląd treści

Plan Rozwoju Zawodowego

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko nauczyciela:

Nauczany przedmiot: język niemiecki

Data rozpoczęcia stażu:

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowany termin zakończenia stażu:

Kierunki rozwoju wynikające z wymagań rozporządzenia MEN

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

§ 8 ust. 2, pkt. 1

uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją

1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań:

- aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zespołu przedmiotowego,

- współpraca z dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca realizacji podstawowych funkcji i zadań szkoły,

- współpraca z Samorządem Uczniowskim,

- współpraca z Radą Rodziców,

- współpraca z pedagogiem szkolnym,

- współpraca z biblioteką szkolną .

2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego, posługiwanie się przepisami systemu oświaty i pogłębianie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji szkoły:

- opracowanie przedmiotowego systemu oceniania, wymagań edukacyjnych oraz rozkładów materiału,

- praca w komisjach powoływanych w szkole,

- analiza dokumentów szkolnych, współtworzenie regulaminów i programów.

3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w zewnątrz- i wewnątrzszkolnym doskonaleniu:

- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły, konferencjach metodycznych i przedmiotowych,

- udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,

- analizowanie prowadzonych przez siebie zajęć,

- doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez opracowanie testów, narzędzi diagnostycznych i ewaluacyjnych.

4. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych:

- samodzielne wykonywanie i gromadzenie pomocy dydaktycznych oraz wykorzystywanie ich na zajęciach,

- opieka nad pracownią: dbanie o wystrój i wyposażenie klasy, przygotowywanie ściennych gazetek edukacyjnych,

- utworzenie własnej biblioteczki metodyczno-przedmiotowej, studiowanie literatury pedagogicznej.

5. Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych, analiza wyników egzaminów w celu ich poprawy.

6. Współpraca z rodzicami:

- wywiadówki, konsultacje i spotkania indywidualne z rodzicami.

7. Organizowanie konkursów oraz imprez szkolnych lub klasowych:

- organizowanie lub współorganizowanie szkolnych, gminnych i ogólnopolskich konkursów,

- prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do konkursów przedmiotowych i szkolnych,

- organizacja szkolnych apelów, imprez i uroczystości o charakterze kulturalnym i naukowym.

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W razie potrzeby

W okresie stażu

W razie potrzeby

Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej,

potwierdzenia, notatki.

Przedmiotowy system oceniania,

wymagania edukacyjne, rozkłady materiału, listy obecności, sprawozdania,

potwierdzenia.

Zaświadczenia, certyfikaty uczestnictwa w ...