Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan Rozwoju Zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela:
Nauczany przedmiot: język niemiecki
Data rozpoczęcia stażu:
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowany termin zakończenia stażu:
Kierunki rozwoju wynikające z wymagań rozporządzenia MEN
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
§ 8 ust. 2, pkt. 1
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań:
- aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zespołu przedmiotowego,
- współpraca z dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca realizacji podstawowych funkcji i zadań szkoły,
- współpraca z Samorządem Uczniowskim,
- współpraca z Radą Rodziców,
- współpraca z pedagogiem szkolnym,
- współpraca z biblioteką szkolną .
2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego, posługiwanie się przepisami systemu oświaty i pogłębianie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji szkoły:
- opracowanie przedmiotowego systemu oceniania, wymagań edukacyjnych oraz rozkładów materiału,
- praca w komisjach powoływanych w szkole,
- analiza dokumentów szkolnych, współtworzenie regulaminów i programów.
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w zewnątrz- i wewnątrzszkolnym doskonaleniu:
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły, konferencjach metodycznych i przedmiotowych,
- udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,
- analizowanie prowadzonych przez siebie zajęć,
- doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez opracowanie testów, narzędzi diagnostycznych i ewaluacyjnych.
4. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych:
- samodzielne wykonywanie i gromadzenie pomocy dydaktycznych oraz wykorzystywanie ich na zajęciach,
- opieka nad pracownią: dbanie o wystrój i wyposażenie klasy, przygotowywanie ściennych gazetek edukacyjnych,
- utworzenie własnej biblioteczki metodyczno-przedmiotowej, studiowanie literatury pedagogicznej.
5. Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych, analiza wyników egzaminów w celu ich poprawy.
6. Współpraca z rodzicami:
- wywiadówki, konsultacje i spotkania indywidualne z rodzicami.
7. Organizowanie konkursów oraz imprez szkolnych lub klasowych:
- organizowanie lub współorganizowanie szkolnych, gminnych i ogólnopolskich konkursów,
- prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do konkursów przedmiotowych i szkolnych,
- organizacja szkolnych apelów, imprez i uroczystości o charakterze kulturalnym i naukowym.
W okresie stażu
W okresie stażu
W okresie stażu
W okresie stażu
W razie potrzeby
W okresie stażu
W razie potrzeby
Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej,
potwierdzenia, notatki.
Przedmiotowy system oceniania,
wymagania edukacyjne, rozkłady materiału, listy obecności, sprawozdania,
potwierdzenia.
Zaświadczenia, certyfikaty uczestnictwa w ...