Dodaj publikację
Autor
Anna Zadrąg
Data publikacji
2019-04-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt był realizowany w Przedszkolu nr 7 w Zalesiu Górnym
 Pobierz (docx, 12,1 KB)

Podgląd treści

Projekt Erasmus Plus

„Arteterapia – łatwość i atrakcyjność poznawania języka angielskiego w przedszkolu nr 7 w Zalesiu Górnym

Projekt „Arteterapia - łatwość i atrakcyjność poznawania języka angielskiego” powstał z wcześniejszych doświadczeń i działań arteterapeutycznych naszej placówki oraz był odpowiedzią na wprowadzenie nauki języka obcego do przedszkoli. Część kadry posiada ukończone kursy i szkolenia oraz studia podyplomowe z arteterapii.

Zauważyliśmy, że nauka języka angielskiego powiązana z działaniami arteterapeutycznymi daje doskonałe wyniki. Dzieci w sposób bezstresowy i aktywny przyswajają nowy język. Dzięki zabawom atrteterapeutycznym z elementami dramy, plastyki, bajkoterapii i muzykoterapii wprowadziliśmy elementy języka obcego w sposób atrakcyjny i przystępny dla dzieci. Aby w pełni wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności powstał projekt Erasmus +. Udział w projekcie był dla naszej placówki szansą na realizację pomysłów i dzielenie się nimi z innymi.

Cele i założenia naszego projektu zostały osiągnięte:

-Podniesiono kompetencje językowe i metodyczne wybranych pracowników placówki

-Opracowano spójny, długoterminowy planu działań dydaktycznych nauki języka angielskiego z arteterapią.

-Przygotowano wysokiej jakości materiały i pomoce dydaktyczne do nauki języka angielskiego i zabaw arteterapeutycznych.

-Upowszechniano ideę terapii przez sztukę.

- Budowano relacje międzynarodowe, szukano i relacji z nauczycielami ze szkół europejskich

Uczestnicy projektu to dyrektor placówki, psycholog oraz trzej nauczyciele wychowania przedszkolnego. W ramach realizacji projektu osoby te brały udział w kursach International House w Dublinie.

Nauczyciele z naszej placówki na bieżąco angażowali się w realizację projektu, organizowano szkolenia, rady pedagogiczne związane z działaniami projektowymi. Wpłynęło to na podnoszenie jakości pracy placówki. Rozpowszechniano idee udziału w projektach Erasmus plus lokalnie, w regionie i na terenie kraju. Uczestnicy mobilności po jej zakończeniu podzielili się zdobytą wiedzą i doświadczeniami ze społecznością przedszkolną i lokalną ( strona internetowa, facebook). Stworzono w placówce kącik Erasmus+ z zabawami i grami dla dzieci oraz „ Kącik pod Lampą” z informacjami dla rodziców (foldery, ulotki).

Język angielski w naszej placówce wprowadzany jest w czasie zajęć arteterapeutycznych. Zabawy z arteterapii, a w szczególności malowanie farbami, zabawy ze śpiewem, tańce przy muzyce sprawiają dzieciom dużo radości. Maluchy chętnie uczestniczą w takich formach aktywności. Zajęcia twórcze sprawiają radość, wyzwalają w dzieciach pozytywną energię jednocześnie ucząc nazw i zwrotów z otaczającego świata w języku obcym. W sposób płynny i kreatywny arteterapia umożliwia dzieciom poznawanie języka angielskiego przez ćwiczenia i działania stymulujące kluczowe obszary w rozwoju dziecka. Korelacja bajkoterapii, muzykoterapii, plastykoterapii i języka angielskiego uaktywnia między innymi sprawność manualną , pamięć, uwagę i percepcję wzrokową.

Udział w projekcie przyniósł placówce szereg korzyści:

- Podniesiono kompetencje językowe i interpersonalne uczestników projektu

- Wzbogacono warsztat pracy nauczyciela o ...