Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
Uczymy się angielskiego z TIK
Autor innowacji:
mgr Renata Pustuła
Szkoła Podstawowa im. Władysława Orkana
w Skomielnej Białej
Tytuł innowacji:
„Uczymy się angielskiego z TIK”
Podstawa prawna:
Ustawa – Prawo Oświatowe
Autor innowacji:
mgr Renata Pustuła, nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel mianowany
Rodzaj innowacji:
metodyczna
Czas realizacji:
IX 2017 r. – VI 2019 r. (rok szkolny 2017/2018 i 2018/2019)
Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa w Skomielnej Białej
Adresat innowacji:
grupa chętnych uczniów z klasy IV (z kontynuacją w klasie V)
I. Wstęp
Wobec dominacji języka angielskiego jako powszechnego środka porozumiewania się na całym świecie, szczególnie istotne wydaje się podnoszenie motywacji uczniów do nauki tego języka. Nadrzędnym zadaniem nauczyciela jest promowanie języka angielskiego wśród dzieci, zwłaszcza w środowisku wiejskim oraz uczynienie z nauki procesu atrakcyjnego i efektywnego.
Innowacja zatytułowana „Uczymy się angielskiego z TIK” jest odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie dzieci i młodzieży technologiami informacyjno – komunikacyjnymi. Pod pojęciem TIK, czyli Technologie Informacyjno – Komunikacyjne (z ang. Information and Communication Technologies – ICT) szerzej rozumiemy rodzinę technologii przetwarzających, gromadzących i przesyłających informacje w formie elektronicznej. Obecnie Internet stał się ważnym źródłem informacji w każdej dziedzinie naszego życia. Nauczanie języków obcych nie byłoby często możliwe, a z pewnością byłoby mniej atrakcyjne bez użycia komputera i technologii komunikacyjnych. Mówi także o tym nowa podstawa programowa, która kładzie olbrzymi nacisk na wykorzystanie TIK w procesie edukacyjnym.
Inspiracją, która skłoniła mnie do podjęcia działania innowacyjnego, jest zatem fakt, iż nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne są doskonałym narzędziem do rozwijania kompetencji językowych. Chciałabym zapoznać uczniów z narzędziami TIK, które mogą stanowić dla nich pomocne i cenne źródło informacji w nauce języków. Zależy mi również na poszerzeniu wiedzy dzieci z zakresu obsługi narzędzi z interfacem w języku angielskim oraz doskonaleniu umiejętności samokształcenia, co przyczyni się do uzyskania lepszego poziomu językowego uczniów, a tym samym do podniesienia jakości pracy szkoły. Korzystanie z nowoczesnych technologii to dobra droga nie tylko do podnoszenia efektywności nauczania języka angielskiego, ale także wprowadzenia młodego człowieka do odpowiedzialnego społeczeństwa informacyjnego.
Trzeba zaznaczyć również, iż wiedza i umiejętności zdobyte przez uczniów z użyciem nowoczesnych metod i ze wsparciem nowoczesnych technologii wydają się być dużo bardziej trwałe i efektywne. Ponadto użycie TIK na zajęciach językowych pozwoli kształcić u uczniów takie umiejętności jak: samodzielność, krytyczne korzystanie z różnych źródeł informacji, twórcze rozwiązywanie problemów oraz efektywne współdziałanie w zespole.
II. Cele innowacji
Cele ogólne:
popularyzacja języka angielskiego wśród uczniów
rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów językiem angielskim
uatrakcyjnienie sposobu nauczania ...