Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
I Założenia ogólne:
Klasa : VI
Data hospitacji : 04.04.2018r.
Czas trwania : 45 minut
Opracowanie : Ałła Ostapowycz
Temat: Jaki czas jest spokrewniony z czasem Present Continuous?
Cele
Cele edukacyjne:
-Uczeń zna, kiedy się używa czas Past Continuous
-Uczeń potrafi tworzyć zdanie twierdzące i przeczące czasu Past Continuous
Cele dla ucznia:
Poznam nowy czas i dowiem się jak on wygląda
Będę opisywać przeszłe czynności stosując nowy czas
7. Formy pracy : frontalna, indywidualna, w parach
8. Metody pracy : indukcyjna
9. Środki dydaktyczne : tablica interaktywna, rzutnik, magnesy, kartki obrazkowe, markery do białych tablic
10. Literatura:
1.Maria Dakowska „Teaching English as a Foreign Language”,
wyd. PWN
2. Freia Layfield Książka nauczyciela do podręcznika „Team up 3”,
wyd. OUP
3. Phillipa Bowen, Denis Delaney Podręcznik i ćwiczenie „Team up 3”,wyd. OUP
II Przebieg lekcji :
1. Część wstępna
przywitanie klasy. Dzieci witają się z nauczycielem za pomocą wierszyka „ Good afternoon”
sprawdzenie listy obecności
podanie tematu i celów lekcji
Część główna
I Wprowadzenie nowego czasu - praca z mapą czasu
a) nauczyciel rozdaje własnoręcznie zrobioną mapę dla czasu Past Continuous oraz pyta uczniów jaki znają czas, w nazwie którego jest wyraz Continuous, co znają o budowie tego czasu (jest końcówka -ING i do czego tę końcówkę dodajemy w zdaniu) i czy według ich opinii w czasie Past Continuous będzie też taka końcówka. Po odpowiedzi każdy uczeń zapisuje na mapie w wyznaczonym miejscu końcówkę - ING. Dalej nauczyciel przypomina uczniom o zasadach dodawania końcówki - ING do czasownika i znowu wypełnia się mapa w wyznaczonym miejscu przykładami czasowników z końcówką -ING.
b) dyskusja na temat operatorów czasu Past Continuous. Na podstawie już znanego czasu Present Continuous uczniowie podają operatorów WAS i WERE a jeżeli jest trudność, to pomocą służy tabela z podręcznika str. 59 i uzupełniają mapę czasu, ale muszą zwrócić uwagę do jakich osób, jaki operator należy wpisać.
c) nauczyciel pomaga uczniom określić jaką czynność wyraża czas Past Continuous poprzez podanie przykładu w języku polskim - Wczoraj o 8 wieczorem oglądałam film w telewizji ( Jaka to jest czynność? (teraźniejsza czy przeszła, dokonana czy niedokonana) Co to znaczy czynność dokonana i niedokonana? oglądała - czynność przeszła, niedokonana, a obejrzała - przeszła, dokonana) Ten czas wyraża czynność przeszłą niedokonaną
d) uczniowie za pomocą zad. 1 z podr. str. 59 podają określenie czasu Past Continuous: at 11 o'clock yesterday morning, at 5 p.m. yesterday oraz uzupełniają mapę czasu
e) podsumowanie informacji, którą uzupełniliśmy mapę czasu
II Wykonywanie ćwiczenia 1 ...