Dodaj publikację
Autor
Rafał Maron
Data publikacji
2019-04-24
Średnia ocena
5,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Siedem podstawowych elementów jakie powinna zawierać dobrze zorganizowana
 Pobierz (docx, 14,2 KB)

Podgląd treści

Siedem podstawowych elementów jakie powinna zawierać dobrze zorganizowana lekcja

Omówienie celów lekcji- kluczowa umiejętność

A. 1 do 2 celów przedstawione w języku zrozumiałym dla ucznia –najlepiej odkryty lub sformułowany przez uczniów )

B. Kryteria sukcesu ( zgodność z podstawą programową )-na co będę zwracał uwagę (język komunikatywny dla ucznia) , oczekiwania, wskaźniki liczbowe np. podaj 3 przyczyny….., taksonomia Blooma

C. Powszechność celu, użyteczność (dlaczego, po co i gdzie zostanie wykorzystany w przyszłości )

D. skuteczność celu ( osiąganie celu poprzez stosowanie różnorodnych stylów narzędzi)

E. powiązanie , nawiązanie -odwołanie się do tego co uczeń wie, umie ( korelacja między -przedmiotowa, odwołanie do życia codziennego)

F. eksponowanie celu ( aktywność ucznia, zaciekawienie ucznia)

Metody pracy- szukamy efektywności naszej pracy -propozycja 3 form style uczenia się w zależności od dzieci z którymi się pracuje:

–wzrokowiec-pokaz, demonstracja ,tabele, wykresy ilustracje

-słuchowiec-forma podająca, wykład, dyskusje, rozmowy

- kinestetyk-doświadczenie, działanie

Formy pracy

–indywidualizacja np. samodzielnie uczeń układa treść zadani

- praca w parach, grupach –wzajemne uczenia się, nauczanie, nauczyciel monitoruje wykonywanie zadań

Środki dydaktyczne –dobór odpowiednich pomocy dydaktycznych w taki sposób aby cel został przez uczniów osiągnięty ( dobór dla odpowiednich stylów uczenia się)

Prowadzenie procesu dydaktycznego organizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (atmosfera sprzyjająca uczeniu się)

Informacja zwrotna bez stopnia –w procesie uczenia się wskazanie dobrych i błędnych elementów ucznia - jak poprawić, wskazówki do dalszej pracy ( nie zawiera wyrazów oceniających monitoring, dialog z uczniami

Podsumowanie –powrót do celów i kryteriów , samoocena wg. Taksonomii Blooma ( wiem , umiem, rozumiem)