Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Siedem podstawowych elementów jakie powinna zawierać dobrze zorganizowana lekcja
Omówienie celów lekcji- kluczowa umiejętność
A. 1 do 2 celów przedstawione w języku zrozumiałym dla ucznia –najlepiej odkryty lub sformułowany przez uczniów )
B. Kryteria sukcesu ( zgodność z podstawą programową )-na co będę zwracał uwagę (język komunikatywny dla ucznia) , oczekiwania, wskaźniki liczbowe np. podaj 3 przyczyny….., taksonomia Blooma
C. Powszechność celu, użyteczność (dlaczego, po co i gdzie zostanie wykorzystany w przyszłości )
D. skuteczność celu ( osiąganie celu poprzez stosowanie różnorodnych stylów narzędzi)
E. powiązanie , nawiązanie -odwołanie się do tego co uczeń wie, umie ( korelacja między -przedmiotowa, odwołanie do życia codziennego)
F. eksponowanie celu ( aktywność ucznia, zaciekawienie ucznia)
Metody pracy- szukamy efektywności naszej pracy -propozycja 3 form style uczenia się w zależności od dzieci z którymi się pracuje:
–wzrokowiec-pokaz, demonstracja ,tabele, wykresy ilustracje
-słuchowiec-forma podająca, wykład, dyskusje, rozmowy
- kinestetyk-doświadczenie, działanie
Formy pracy
–indywidualizacja np. samodzielnie uczeń układa treść zadani
- praca w parach, grupach –wzajemne uczenia się, nauczanie, nauczyciel monitoruje wykonywanie zadań
Środki dydaktyczne –dobór odpowiednich pomocy dydaktycznych w taki sposób aby cel został przez uczniów osiągnięty ( dobór dla odpowiednich stylów uczenia się)
Prowadzenie procesu dydaktycznego organizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (atmosfera sprzyjająca uczeniu się)
Informacja zwrotna bez stopnia –w procesie uczenia się wskazanie dobrych i błędnych elementów ucznia - jak poprawić, wskazówki do dalszej pracy ( nie zawiera wyrazów oceniających monitoring, dialog z uczniami
Podsumowanie –powrót do celów i kryteriów , samoocena wg. Taksonomii Blooma ( wiem , umiem, rozumiem)