Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 3-LETNICH
Opracowanie : Ewelina Stawska
TEMAT: „ Jak wygląda kot?”- rozmowa, praca plastyczna wg. instrukcji
(wykorzystanie elementów Planu Koncepcji Daltońskiej)
Cele operacyjne:
Dzieci będą:
Usystematyzować rytm dnia poprzez wizualizację
Wypełniać powierzone funkcje np. pomocnej dłoni
Utrwalać wiadomości związane z kotem
Odczytywać zakodowane informacje
Rozwijać umiejętność pracy wg. instrukcji
Rozpoznawać i nazywać figury geometryczne
Rozwijać poczucie odpowiedzialności za realizację zadania
Umiejętnie zarządzać , kontrolować czas przeznaczony na wykonanie zadania
Metody:
czynne: zadań stawianych do wykonania , samodzielnych doświadczeń
słowne: rozmowa, instrukcja
oglądowe: pokaz, obserwacja
inne: Koncepcja Planu Daltońskiego
Formy:
praca z całą grupą
praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
wizualizacja w sali wg. koncepcji daltońskiej ( plan dnia, pomocna dłoń, zegar daltoński), koszyk, pluszowy kot, wizytówki w kształcie figur geometrycznych, zestawy figur geometrycznych potrzebnych do wykonania kota, instrukcja , białe kartki, kredki , kleje, podkład muzyczny do utworu „ Różowa Pantera”,
Przebieg zajęcia
1. Dzieci po przyjściu do przedszkola otrzymują wizytówki w kształcie figur geometrycznych i przyczepiają do ubrania
2. Powitanie dzieci i gości piosenką „ Wszyscy są , witam was, zaczynamy już czas…”
3. Rozmowa utrwalająca organizację dnia wg. planu daltońskiego. Nauczycielka prosi „pomocną dłoń”, aby na tablicy „ nasz dzień w przedszkolu” zaznaczyła za pomocą strzałki z misiem aktualny moment dnia oraz za pomocą symbolu aktualną pogodę w „kalendarzu pogody” . wspólne przypomnienie koloru danego dnia.
4. Zagadka - wierszyk z pokazywaniem
W małym koszyczku leży podusia, a na podusi coś się porusza.
Ma małe uszka i nosek mały, a na dodatek w futerku cały.
Gdybyś mu mleczka w spodeczku dał, to się przeciągnie i powie miau…
Wyjdzie z koszyczka, mleczko wypije i brudny pyszczek łapką umyje.
Rozmowa na temat wierszyka. Nauczycielka kieruje do dzieci pytania:
O kim jest ten wierszyk? - Jak wyglądał kotek z naszego wierszyka? - Gdzie sypiał ten kotek?
3. Taniec do melodii z filmu „Różowa pantera”
Dzieci tańcząc w rytm muzyki naśladują kocie ruchy, na przerwę w muzyce odnajdują w Sali przedmiot , który jest w kolorze oznaczającym dzień w daltońskim kalendarzu tygodnia np. znajdźcie kolor dzisiejszego dnia- wtorku ( niebieski), kolor środy ( pomarańczowy) itp.
4. Zaproszenie do stolików
Dzieci odszukują swojego miejsca przy stoliku oznaczonego symbolem zgodnie z wizytówką przyklejoną do ubrania.
5. Praca plastyczna wg. instrukcji
Nauczycielka udziela objaśnień. Wyznacza czas na zegarze daltońskim na wykonanie zadania.
6. Zakończenie
Po upływie czasu wyznaczonego na zegarze daltońskim nauczycielka zaprasza dzieci na dywan do zabawy ruchowej „ Kotki dwa”
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka maMy jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka maAaa kotki dwa ...