Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH
Lekcja: język niemiecki
Klasa: VII
Temat: Dlaczego warto uprawiać sport? – poznajemy nazwy dyscyplin sportowych.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: nawiązanie do wiedzy z geografii oraz biologii.
Cele:
Uczeń:
A
- wymienia nazwy dyscyplin sportowych w języku niemieckim oraz podstawowe informacje dotyczące Szwajcarii.
B
- tworzy zdania oznajmujące.
C
- prezentuje lapbooka.
D
- ocenia, czy warto uprawiać sport.
Wychowawczy:
Rozwijanie zdolności interpersonalnych i umiejętności pracy w zespole.
Pytanie kluczowe: Dlaczego warto uprawiać sport?
Cele sformułowane w języku ucznia:
Znam podstawowe informacje dotyczące Szwajcarii oraz nazwy dyscyplin sportowych.
Wiem, jak zbudowane jest zdanie oznajmujące.
Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji) czyli
KRYTERIA SUKCESU:
- poprawnie buduję zdania oznajmujące w języku niemieckim,
- podam podstawowe informacje na temat Szwajcarii,
- wymienię nazwy dyscyplin sportowych w języku niemieckim.
Metody: aktywizujące; gry dydaktyczne, pogadanka, prezentacja Prezi.
Formy: praca w grupie
Pomoce dydaktyczne: zeszyt przedmiotowy, ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela („Zasznurowane ćwiczenia”), materiały (fiszki) przygotowane za pomocą aplikacji Quizlet, QRcode.
Przebieg lekcji
Czynności organizacyjne
-powitanie
-sprawdzenie obecności
I. Aktywizacja
- „tajemniczy worek”: Co będzie tematem dzisiejszej lekcji?, pytanie kluczowe: Dlaczego warto uprawiać sport? (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE POROZUMIEWANIA SIĘ W JĘZYKU OJCZYSTYM)
- zapisanie tematu
- podanie celów lekcji przez uczniów oraz przeanalizowanie ich przez nauczyciela
- zapisanie celów do zeszytu.
II. Przetwarzanie
Realizacja tematu:
- każdy uczeń otrzymuje słowniczek z nazwami dyscyplin sportowych.
- uczniowie ćwiczą wymowę słówek za pomocą aplikacji Quizlet.
- uczniowie tworzą zdania oznajmujące. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE ROZUMIENIA I TWORZENIA INFORMACJI)
- uczniowie poznają realia dotyczące Szwajcarii oraz nazwiska szwajcarskich sportowców / prezentacja Prezi. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE ROZUMIENIA I TWORZENIA INFORMACJI).
Uczniowie podczas prezentacji dowiadują się, jaki jest kurs franka szwajcarskiego i wykonują zadanie polegające na obliczeniu wartości podanych banknotów. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH)
III. Systematyzacja
- uczniowie skanują kody QR i poznają definicje Lapbooka. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI CYFROWYCH)
- uczniowie wykonują w grupach ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz tworzą lapbooki. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI OSOBISTYCH I SPOŁECZNYCH)
Prezentacja lapbooków wykonanych przez poszczególne grupy. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE ŚWIADOMOŚCI I EKSPRESJI KULTURALNEJ)
IV. Ewaluacja
- uczniowie przyporządkowują słówka w języku niemieckim do ich odpowiedników w języku polskim / zasznurowane ćwiczenia. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI UCZENIA SIĘ ORAZ ROZUMIENIA I TWORZENIA INFORMACJI)
Komentarz nauczyciela o wynikach pracy.
Samoocena i ocena koleżeńska. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI OSOBISTYCH I SPOŁECZNYCH)
Podsumowanie:
Uczniowie tworzą zdania w języku niemieckim stosując nazwy dyscyplin sportowych. Uczniowie podają nazwy dyscyplin sportowych w języku angielskim. (KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W ZAKRESIE WIELOJĘZYCZNOŚCI)
Informacja zwrotna:
Dziś na lekcji dowiedziałem / łam się, że...
Po dzisiejszej lekcji potrafię…
(KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI OSOBISTYCH I SPOŁECZNYCH ...