Dodaj publikację
Autor
Kinga Karcz-Pawlik
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
690

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA - Uczeń objęty kształceniem specjalnym na czas I etapu edukacyjnego z uwagi na: niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.
 Pobierz (pdf, 103,3 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY

FUNKCJONOWANIA UCZNIA

Uczeń objęty kształceniem specjalnym na czas I etapu edukacyjnego z uwagi na:

niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.

Imię i nazwisko ucznia

Dane szkoły

….................

…...................................

Data urodzenia

Klasa 2a

….....................
Rok szkolny
2017/2018

Data wielospecjalistycznej oceny
funkcjonowania ucznia

19. 06. 2018 r.

Źródło informacji

Analiza orzeczenia

DIAGNOZY CZĄSTKOWE

Analiza funkcjonowania

Możliwości intelektualne badanego kształtują się na poziomie niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Wszystkie sfery badanego rozwijają
się z istotnym opóźnieniem. Mocną stroną dziecka jest myślenie słowno – logiczne. …......... podejmuje
próby porównywania pojęć, ujmowania podobieństw. Słabo rozwija się pamięć świeża i trwała.
Prezentowany zasób wiadomości ogólnych, słownictwa jest zawężony. Słabe zdolności arytmetyczne.
Chłopiec radzi sobie z określaniem podstawowych relacji przestrzennych. Z pomocą przelicza do 13,
pojęcie liczby wykształcone w zakresie 5. Odpoznaje cyfry 1- 9, nie rozumie istoty dodawania i

odejmowania. Myli nazwy podstawowych figur geometrycznych. Mocną stroną ucznia jest
spostrzegawczość wzrokowa. Chłopiec rozpoznaje przedmioty na ilustracjach, różnicuje ich szczegóły,
potrafi wskazać braki. Obniżona jest umiejętność logicznego rozumowania na materiale konkretnym,
przewidywania, wnioskowania. …..... nie radzi sobie z dokonywaniem syntezy spostrzeganych
elementów. Chłopiec w wolnym tempie zapamiętuje i odtwarza wzór graficzny, ma trudności z
odwzorowaniem szlaczków, figur geometrycznych, łączeniem punktów w poziomie, pionie, na ukos,
prowadzeniem linii w labiryntach. Wypełniając plamą barwną ilustrację …........ przekracza jej
pogrubione kontury, rysunek dowolny jest schematyczny, ubogi w szczegóły, przeważnie jednokolorowy.
Opóźniony rozwój funkcji słuchowo – językowych. Chłopiec zna kilka liter, które zniekształca podczas
odwzorowania. Nie opanował umiejętności czytania sylab otwartych, złożonych ze znanych mu liter.
Płynność słowna i tempo nazywania bodźców wizualnych obniżona. Wymowa prawidłowa.
Z relacji rodziców........... wiadomo, iż chłopiec lubi chodzić do szkoły. Chętnie odrabia lekcje. Często w
lekcjach pomaga mu starszy brat, mama. …...........w domu lubi układać puzzle, oglądać ilustracje w
książkach, kolorować obrazki, oglądać programy telewizyjne. Jest dzieckiem wesołym, radosnym,
uśmiechniętym.
…..... przestrzega reguł obowiązujących w klasie oraz w szkole. Potrafi zachować się stosownie do
sytuacji. W kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy. Słucha wypowiedzi dorosłych i dzieci, próbuje
zrozumieć co przekazują. Chętnie współpracuje z innymi rówieśnikami w zabawie. Uczestniczy w
uroczystościach szkolnych, klasowych. Jest troszeczkę nieśmiały w kontaktach z osobami dorosłymi, ale
ogólnie bardzo pogodny i uśmiechnięty. Chłopiec wie, że nie należy dokuczać innym, potrafi odróżniać
dobro od zła. Na ławce utrzymuje ład i porządek, właściwie używa potrzebnych mu narzędzi. Jest
lubiany przez swoich kolegów, koleżanki z klasy. Podczas pracy samodzielnej wymaga kontroli i często
oczekuje pomocy ze strony nauczyciela, ale mimo to, stara się pokonywać ...