Dodaj publikację
Autor
Kinga Karcz-Pawlik
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
158

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA - Uczeń objęty kształceniem specjalnym na czas I etapu edukacyjnego z uwagi na: niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.
 Pobierz (pdf, 116,5 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY

FUNKCJONOWANIA UCZNIA

Uczeń objęty kształceniem specjalnym na czas I etapu edukacyjnego z uwagi na:

niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.

Imię i nazwisko ucznia

Dane szkoły

….....................
.............................

Data urodzenia

Klasa 3a

…......................
Rok szkolny
2018/2019

Data wielospecjalistycznej oceny
funkcjonowania ucznia

09. 01. 2019 r.

Źródło informacji

Analiza orzeczenia

DIAGNOZY CZĄSTKOWE

Analiza funkcjonowania

Funkcjonowanie uczennicy mieści się w granicach niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim.
Dziewczynka próbuje definiować powszechnie używane słowa, pojęcia. Tworzone przez nią pojęcia są
krótkie, nie w pełni odzwierciedlają znaczenie opisywanego przedmiotu. …....... wychwytuje absurdy w
krótkich zdaniach, nie radzi sobie z ich wskazaniem na obrazkach. Ma problem z rozwiązywaniem zadań
wymagających rozumienia niezależnych kulturowo relacji i zależności ( obniżone rozumowanie płynne,
trudności z tworzeniem i określaniem kategorii ). Nie rozumie analogii. Zaburzone jest przetwarzanie
wzrokowo – przestrzenne. Dziewczynka układa tylko proste wzory z klocków, przy złożonych popełnia
liczne błędy i nie dostrzega ich. Uczennica przelicza elementy, wskazuje odpowiednią ich ilość, potrafi
zbudować z mniejszych klocków większe, ma problem z policzeniem części wykorzystanych do
zbudowania większego klocka. Trudność sprawia …......... szacowanie i dokonywanie pomiarów w
odniesieniu do materiału praktyczno – spostrzeżeniowego. Słaba jest pamięć odnosząca się do
przechowywania, przetwarzania i porządkowania informacji. Uczennica ma bardzo duże trudności z
opanowaniem technik szkolnych. Odpoznaje i odwzorowuje część liter alfabetu. Dziewczynka nie
potrafi czytać sylab otwartych utworzonych ze znanych liter. Nasilone trudności z opanowaniem

Informacje od rodziców ucznia

Obserwacje wychowawcy i nauczycieli
uczących Edytkę

znajomości liter, czytaniem i pisaniem są uwarunkowane poważnymi i głębokimi deficytami funkcji
wzrokowo – przestrzennych w aspekcie analizy, syntezy, pamięci wzrokowej oraz słuchowo –
językowych. ….......... dokonuje analizy i syntezy sylabowej słów, natomiast nie radzi sobie z analizą i
syntezą fonemową. Bardzo słaba jest pamięć fonologiczna. W zakresie edukacji matematycznej
uczennica przelicza do 20, zna cyfry w tym zakresie. Dodaje i odejmuje do 10 w oparciu o konkret,
często wymaga pomocy i kontrolowania. Z podstawowych figur geometrycznych rozpoznaje koło i
trójkąt. Dziewczynka ma problemy z określaniem kierunków w przestrzeni.
Z relacji mamy wiadomo, że ….......... jest dziewczynką uśmiechniętą i wesołą. W domu najchętniej
ogląda telewizję, śpiewa, tańczy, lubi kolorować obrazki, układać puzzle, bawić się. Od rodzica
wiadomo,że dziewczynka nie lubi chodzić do szkoły. Niechętnie odrabia prace domowe, nie lubi się
uczyć.
Wychowawca klasy, nauczyciel wspomagający, inni nauczyciele: …............ jest dzieckiem pogodnym,
jednak nieco wycofanym. Nie popada w konflikty z rówieśnikami i lubi ich towarzystwo Dziewczynka
podczas zajęć jest mało skupiona, bez dodatkowej zachęty i wsparcia ze strony nauczyciela
wspomagającego często nie podejmuje w ogóle zadań. Ma kłopoty ...