Dodaj publikację
Autor
Kinga Karcz-Pawlik
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PLAN PRACY GRUPY ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE ROK SZKOLNY 2018/2019
 Pobierz (pdf, 94,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY GRUPY

ZAJĘCIA

KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ROK SZKOLNY

2018/2019

Celem zajęć korekcyjno - kompensacyjnych jest stymulowanie funkcji percepcyjno-
motorycznych, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, eliminowanie
przyczyn niepowodzeń szkolnych, stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego,
psychicznego i społecznego uczniów.

PLAN DZIAŁANIA:
Usprawnianie percepcji słuchowej ( ćwiczenia słuchu fonematycznego, analizy i syntezy
słuchowej, pamięci słuchowej ):





analiza i synteza głoskowa wyrazów,
podział wyrazów na sylaby,
liczenie i porównywanie sylab w wyrazach,
tworzenie wyrazów rozpoczynających się od podanej głoski, sylaby,
łączenie głosek, sylab w wyrazy, wyrazów w zdania
sztafeta sylabowa ( tworzenie wyrazów rozpoczynających się sylabą końcową poprzedniego
wyrazu ),
rozpoznawanie obrazków na podstawie pierwszych i ostatnich głosek ich nazw,
rozwiązywanie zagadek odbieranych słuchowo,
dobieranie rymujących się wyrazów, nazw obrazków,



Usprawnianie percepcji wzrokowej ( ćwiczenia spostrzegawczości, pamięci wzrokowej, orientacji
kierunkowo – przestrzennej ):











dobieranie par jednakowych obrazków, figur geometrycznych,
odtwarzanie z pamięci układu elementów,
wyliczanie przedmiotów zapamiętanych wzrokowo,
wyszukiwanie różnić i podobieństw na obrazkach,
uzupełnianie braków na obrazkach,
wyszukiwanie w diagramie ukrytych wyrazów,
dopasowywanie części obrazków do całości,
układanie puzzli, obrazków pociętych w części, gra memory,
rozwiązywanie plątaninek, rebusów.
ćwiczenia kształtujące orientację w schemacie własnego ciała,
układanie obrazków wg instrukcji słownej,
określanie położenia przedmiotów: nad, pod, obok, przed, za,

Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej:



malowanie farbami,
rysowanie szlaczków,
modelowanie w plastelinie,
nawlekanie różnych elementów na sznurek,





cięcie papieru po linii prostej, falistej,
wydzieranki i naklejanki,
pogrubianie konturów,
zamalowywanie kredkami małych przestrzeni,
kolorowanie rysunków.

Usprawnianie i doskonalenie umiejętności pisania, czytania:
Ćwiczenia w pisaniu:

 pisanie liter, sylab wyrazów, zdań,
 uzupełnianie brakujących liter, sylab w wyrazach,
 ćwiczenia w różnicowaniu liter o podobnym kształcie graficznym: b-d-g, m-n-u, l-ł-t,
 kształcenie świadomości ortograficznej,
 pisanie z pamięci i ze słuchu zdań, wyrazów, krótkich tekstów.

Ćwiczenia w czytaniu:



czytanie sylab, wyrazów,
dobieranie wyrazów i zdań do obrazków,
rozsypanki sylabowe, wyrazowe, zdaniowe,
kształcenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem treści.

Kinga Karcz-Pawlik