Dodaj publikację
Autor
Marzena Żebrowska - Wójcik
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej dla klasy IV.
 Pobierz (docx, 49,2 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ NA ROK SZKOLNY 2018/2019 – KLASA IV

opracowała:

Marzena Żebrowska - Wójcik

TEMATYKA

CELE EDUKACYJNE

METODY I ŚRODKI REALIZACJI

OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

1. Powitanie i zapoznanie się z uczniami.

2., 3. Ustalenie planu pracy.

zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa;

propozycje tematów godzin wychowawczych w nowym roku szkolnym.

pogadanka z elementami dyskusji

Uczeń:

- podaje swoje dane osobowe;

- potrafi się wypowiedzieć na temat swoich zainteresowań i zaproponować tematykę, która mogłaby być realizowana podczas godzin z wychowawcą.

4.Wybieramy samorząd klasowy. Sztuka autoprezentacji.

5. Jesteśmy siebie ciekawi. Kontrakty klasowe.

rozwijanie umiejętności współżycia w grupie, klasie, w szkole, środowisku rówieśników;

kształtowanie świadomości obywatelskiej i poczucia odpowiedzialności;

uspołecznianie uczniów;

Integracja klasy.

pogadanka z elementami dyskusji

wybory

ustalenie planu pracy i przydziału zadań

Uczeń:

- kandydat do samorządu prezentuje się na forum klasy;

- potrafi umotywować zgłoszoną kandydaturę kolegi/koleżanki do samorządu klasowego;

- określić swoje cechy charakteru;

- rozwijać umiejętności autoprezentacji;

- ćwiczyć sposoby twórczego myślenia

i koncentracji uwagi.

6. 11 listopada - 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości.

wprowadzenie w świat wartości;

symbol narodowy;

Mazurek Dąbrowskiego;

patriotyzm i tradycja;

omówienie znaczenia daty 11 listopada dla Polaków;

kształtowanie tożsamości narodowej oraz dumy z bycia Polakiem.

metoda zadaniowa

film edukacyjny

Uczeń:

- objaśnia słowa: godność, wolność, niepodległość, solidarność, prawa człowieka;

- zna symbole narodowe i szanuje je;

- posiada szacunek do własnego kraju, kultury i języka;

- zna historię i tradycje narodowe.

7. Czym jest Statut Szkoły?

Zapoznanie z WSO, PSO i kryteriami wystawiania ocen z zachowania;

przypomnienie norm zachowania, praw i obowiązków ucznia oraz zapoznanie z innymi zapisami Statutu Szkoły.

pogadanka w oparciu o dokumenty

Uczeń:

- zapoznaje się z przepisami zawartymi w WSO, PSO, punktowym systemem oceniania oraz kryteriami wystawiania ocen z zachowania;

8. Podpisujemy kontrakt.

Spisanie kontraktu- zasady obowiązujące uczniów klasy IV podczas lekcji i przerw. Podzielenie obowiązków: dyżury, spis gazetek klasowych.

metoda zadaniowa

Uczeń:

- zapoznaje się z przydzielonymi obowiązkami;

- dokonuje zapisu pożądanych i nieakceptowanych zachowań w klasie i na przerwie.

- znajduje podobieństwa i różnice między kontraktem a normami zachowania obowiązującymi w szkole.

9. Zawody ludzi pracujących dla dobra dzieci. Dzień Nauczyciela.

Wskazywanie uczniom specyfiki pracy nauczyciela oraz zawodów pokrewnych.

pogadanka

film edukacyjny

Uczeń:

- zapoznaje się z różnymi zawodami występującymi w kraju i na świecie;

- omówienie zawodu nauczyciela.

10. Aktywne metody uczenia się.

Wskazywanie uczniom sposobów uczenia się i czynników powodujących własne sukcesy i porażki.

pogadanka w oparciu o test możliwości

mapa myśli

materiały do ćwiczeń

Uczeń:

- poznaje różne sposoby zbierania informacji i przyswajania wiadomości;

- dostrzega wpływ czynników na własne sukcesy i porażki;

- planuje umiejętności ...