Dodaj publikację
Autor
Aldona Droździoł
Data publikacji
2019-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
68

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy 4, który łączy wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz tradycyjnych metod i form pracy.
 Pobierz (docx, 12,6 KB)

Podgląd treści

Aldona Droździoł

Scenariusz lekcji wychowawczej

Data: 1.02.2019

Klasa: 4a

Temat: Nasza recepta na prawdziwą przyjaźń.

Cel: Wiem czym jest przyjaźń i jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel.

Czas: 45 min

Materiały: Brystol, mazaki, kartki papieru

Czas

Zadanie

Metody/formy pracy

Cel

8 min

Powitanie, sprawdzenie obecności, sprawy bieżące- usprawiedliwienia

-

Sprawdzenie obecności

10min min

Czym jest przyjaźń? Jak ją można zdefiniować?

Jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel? Jaki powinien być? – praca w grupach; zaprezentowanie odpowiedzi przez jedną osobę z grupy, zapisanie odpowiedzi na tablicy

Dyskusja, praca w grupach

Zdefiniowanie przyjaźni oraz cech prawdziwego przyjaciela

10 min

Parasol- Uczniowie wypisują na kroplach cechy, które niszczą przyjaźń, a pod parasolem cechy które umacniają przyjaźń. Prezentacja prac na środku.

Burza mózgów, praca w grupach

Poznanie cech budujących i niszczących przyjaźń

10 min

Gra na temat przyjaźni i wartości na platformie Kahoot.it

Praca indywidualna lub grupowa

Aktywizacja uczniów, rozwijanie słownictwa

5 min

Karty pracy- uczniowie odpowiadają na pytania

- kim jest przyjaciel

- jak ma na imię

- czym jest przyjaźń

- co otrzymujemy dzięki przyjaźni

Odczytanie odpowiedzi na głos przez chętnych

Praca indywidualna

Udzielenie odpowiedzi na pytanie kim jest przyjaciel, czym jest przyjaźń i co otrzymujemy dzięki przyjaźni

2 min

Podsumowanie zajęć