Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Aldona Droździoł
Scenariusz lekcji wychowawczej
Data: 1.02.2019
Klasa: 4a
Temat: Nasza recepta na prawdziwą przyjaźń.
Cel: Wiem czym jest przyjaźń i jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel.
Czas: 45 min
Materiały: Brystol, mazaki, kartki papieru
Czas
Zadanie
Metody/formy pracy
Cel
8 min
Powitanie, sprawdzenie obecności, sprawy bieżące- usprawiedliwienia
-
Sprawdzenie obecności
10min min
Czym jest przyjaźń? Jak ją można zdefiniować?
Jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel? Jaki powinien być? – praca w grupach; zaprezentowanie odpowiedzi przez jedną osobę z grupy, zapisanie odpowiedzi na tablicy
Dyskusja, praca w grupach
Zdefiniowanie przyjaźni oraz cech prawdziwego przyjaciela
10 min
Parasol- Uczniowie wypisują na kroplach cechy, które niszczą przyjaźń, a pod parasolem cechy które umacniają przyjaźń. Prezentacja prac na środku.
Burza mózgów, praca w grupach
Poznanie cech budujących i niszczących przyjaźń
10 min
Gra na temat przyjaźni i wartości na platformie Kahoot.it
Praca indywidualna lub grupowa
Aktywizacja uczniów, rozwijanie słownictwa
5 min
Karty pracy- uczniowie odpowiadają na pytania
- kim jest przyjaciel
- jak ma na imię
- czym jest przyjaźń
- co otrzymujemy dzięki przyjaźni
Odczytanie odpowiedzi na głos przez chętnych
Praca indywidualna
Udzielenie odpowiedzi na pytanie kim jest przyjaciel, czym jest przyjaźń i co otrzymujemy dzięki przyjaźni
2 min
Podsumowanie zajęć