Dodaj publikację
Autor
Joanna Sosnowska
Data publikacji
2019-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie zawiera opis innowacji pedagogicznej, której nadrzędnym celem jest promowanie nauki języków obcych.
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści


Sprawozdanie ze zgłoszonej do realizacji innowacji językowej: „Poliglota roku 2017/2018”.

TYTUŁ INNOWACJI: Poliglota 2017/2018.

CELE OGÓLNE INNOWACJI: Podniesienie jakości kształcenia w zakresie posługiwania się językiem angielskim i językiem niemieckim, jako językami obcymi nauczanymi w szkole. Rozwijanie sprawności językowych: rozumienia tekstów pisanych i słuchanych, , znajomości środków językowych (gramatycznych i leksykalnych), funkcji językowych (przede wszystkich umiejętności skutecznego komunikowania się w językach obcych). Rozbudzanie zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Zdobycie umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości i umiejętności podczas wykonywanych zadań. Rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Rozwijanie i kształtowanie postaw tolerancji i otwartości na inne kultury. Kształcenie umiejętności planowania i organizacji pracy, samooceny i rozwoju osobowości jej uczestników.

OPIS INNOWACJI: Innowacja w formie projektu edukacyjnego jest skierowana do uczniów Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego- klasy VII a, VII b, II i III klas gimnazjalnych, którzy uczą się w szkole dwóch języków obcych obowiązkowo: języka angielskiego i języka niemieckiego. Projekt językowy, corocznie, już od roku szkolnego 2013/2014, jest realizowany od listopada do przełomu lutego/marca. Zwieńczeniem projektu jest jego finał, który odbywa się na forum szkoły. Tegoroczna innowacja językowa miała formę trzech etapów, poprzedzających finał. Do udziału w projekcie zgłosiło się szesnaścioro uczniów z wyżej wymienionych klas. Uczestnicy projektu brali udział w I etapie, który sprawdzał umiejętność wykazania się wiedzą gramatyczno-leksykalną z zakresu języka angielskiego i niemieckiego. II etap dotyczył sprawdzenia wiedzy z dziedziny kulturoznawczej krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. III etap miał na celu wykazanie się umiejętnością rozumienia testów pisanych i słuchanych. Nauczycielki języka angielskiego i niemieckiego wyłoniły sześcioro najlepszych uczestników- zdobywców największej ilości punktów zgromadzonych w tych etapach. Do finału, który odbył się 6 marca 2018 roku, zakwalifikowali się: Filip C. (klasa VIIb), Patrycja C. (klasa II GIM), Anna P. (klasa II GIM), Wojciech G.i (klasa III GIM), Oliwia N.(klasa III GIM). Finaliści tegorocznej edycji Poligloty musieli zmierzyć się jeszcze z zadaniami przygotowanymi na finał przez panią anglistkę (panią Joannę S.) i germanistkę (panią Marzenę B.). Innowacyjnym elementem tegorocznego finału było wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zadania przygotowano, bowiem, w programie „kahoot” oraz w programie learning.apps. Należało udzielić poprawnych odpowiedzi na pytania z dziedziny wiedzy kulturoznawczej krajów anglojęzycznych oraz Niemiec. Ponadto, uczestnicy finału wykazali się umiejętnością reagowania na określone sytuacje, które losowali, zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim. Organizatorki imprezy nie zapomniały o publiczności. Przygotowały dla każdej klasy turniej „Milonerzy”, a nagrodą za zwycięstwo były słodkości dla każdego ucznia zwycięskiej klasy. W tegorocznej edycji „Poligloty roku” zwyciężczynią ...