Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego
I.INFORMACJE OGÓLNE
1. Poziom: klasa 7
2. Czas trwania: 45 minut
3. Temat: Der…, die…, das….Was ist das?
4. Cele lekcji: uczeń potrafi nazwać przybory szkolne w języku niemieckim wraz z ich rodzajnikami,
potrafi powiedzieć jakie przedmioty ma dziś w szkole i jakie przybory w związku z tym potrzebuje.
5. Materiały dydaktyczne: plakaty z ilustracjami i nazwami przyborów szkolnych, własne przybory
szkolne, podręcznik, indywidualna karta pracy.
6. Techniki pracy: praca indywidualna, praca w grupie, praca na forum klasy.
7. Szczególne trudności: Klasa liczna (22 osoby). Uczniowie chętnie biorą udział w lekcji, jednak nie
zawsze uda się, by każdy z nich miał sposobność zabrać głos tak często jakby tego chciał.
II. PRZEBIEG LEKCJI
1. Powitanie klasy i sprawdzenie listy obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej i krótkie podsumowanie ostatniej lekcji.
3. Zapisanie tematu lekcji, wyjaśnienie tematu i celów lekcji.
4. Praca nad nowym materiałem:
- nauczyciel przyczepia plakaty z nazwami przyborów szkolnych do tablicy za pomocą magnesów,
uczniowie powtarzają po nauczycielu nazwy przyborów szkolnych wraz z rodzajnikami.
- w celu przećwiczenia nowego słownictwa zastosowana zostaje zabawa wypowiedzenia nowego
słówka od szeptu do jego wykrzyczenia.
- drugie zadanie: uczniowie wykorzystują do ćwiczenia swoje przybory szkolne i unoszą do góry
przybór, którego niemiecką nazwę właśnie słyszą.
- następuje trzecie zadanie: nauczyciel wskazuje dowolny przybór szkolny i zadaje pytanie Was ist
das?, a uczniowie odpowiadają, następnie sami sobie zadają pytanie i odpowiadają.
- kolejne ćwiczenie, to rozumienie ze słuchu, jest to zadanie z podręcznika, uczniowie słuchają
nagrania i wpisują brakujące rodzajniki, fragmenty lub całe rzeczowniki.
- aby urozmaicić nowy materiał nauczyciel wprowadza rzeczowniki złożone, żeby uczeń był w
stanie konkretnie opowiedzieć, co dziś ma w plecaku szkolnym: Was ist heute in deiner
Schultasche? - Das Deutschbuch, das Matheheft, das Chemiebuch, itp.
- w celu przećwiczenia nowego słownictwa uczniowie podzieleni zostają na dwie grupy i bawią się
w głuchy telefon Stille Post.
4. Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej: Wortgitter (wykreślanka wyrazowa) – karta pracy.
WAAGERECHT
SENKRECHT
der Bleistift - der Spitzer - der Pinsel - der Kugelschreiber -
der Füller - der Radiergummi - der Block - das Lineal - das Blatt - das
Buch - das Heft - das Turnzeug - das Bild - die Schultasche - das
Mäppchen - die Kreide - die Tafel - die Schere - die Mappe
A
T
P
I
N S
E
L O B
E
I
B
I
S
B U C H E
T
K R E
I
D E
L O C
L R
A N
I
T
N
F
A U E M
L U ...