Dodaj publikację
Autor
Izabela Kownacka
Data publikacji
2019-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja przybliża pojęcia co to jest kultura, aktywność i sprawność fizyczna. Jak ona kształtuje się na przełomie lat. Za pomocą przeprowadzonych testu prawości fizycznej wg. K.Zuchory, przedstawiłam na jakim poziomie kształtują się nasi współcześni uczniowie w wieku 7-6 lat (uwzględniając podział na płeć). Badania przeprowadziłam i opracowałam podczas pracy w SP w Łajskach.
 Pobierz (doc, 387,0 KB)

Podgląd treści

IZABELA KOWNACKA

SPRAWNOŚĆI FIZYCZNA U DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW W WIEKU 7-9 LAT

SPIS TREŚCI

Streszczenie 4
Wstęp 5

I Część Teoretyczna
Rozdział 1 Wychowanie fizyczne 6
1 Uzasadnienie tematu 6
1.1 Pojęcie kultury fizycznej 6
1.2 Wychowanie fizyczne w literaturze tematu 7
1.3 Aktywność fizyczna 8
1.4 Sprawność fizyczna 10
1.5 Metody oceniające sprawność fizyczną 11
1.6 Rozwój biologiczny sprawności fizycznej 12

II Część Empiryczna
Rozdział 2 Metodologia 13
2 Test sprawności fizycznej Krzysztofa Zuchory 13
2.1 Opis przebiegu testu 13
2.2 Indeks sprawności fizycznej oraz norm dla poszczególnych kategorii wiekowych 14
2.3 Cele i przedmiot badań 14
2.4 Hipotezy 14
2.5 Metody i technika badawcza 15
2.6 Materiał badawczy 16

Rozdział 3 Wyniki 17
Rozdział 4 Dyskusja 24
Rozdział 5 Wnioski 25
Piśmiennictwo 26

Streszczenie

Badanie przeprowadziłam na 48 uczennicach i 48 uczniach uczęszczających do II i III klasy Szkoły Podstawowej im.Stanisława Moniuszki przy Zespole Szkół w Łajskach.
W swojej pracy w części pierwszej teoretycznej w rozdziale pierwszym skupiłam się na temacie kultury fizycznej, wychowania fizycznego, aktywność i sprawność fizycznej. Przybliżyłam metody oceniające sprawność fizyczną oraz jej zależność od rozwoju biologicznego.
W części drugiej empirycznej w rozdziale drugim opisuję krok po kroku jak przeprowadzić Test Sprawności Fizycznej według Krzysztofa Zuchory. Jakie są cele i i co jest moim przedmiotem badawczym. Przedstawiam swoje hipotezy, metodę badawczą oraz materiał badawczy.
W rozdziale trzecim swojej pracy prezentuję wyniki badań. W rozdziale czwartym zawarta jest dyskusja, a w piątym wnioski dotyczące całego badania na temat sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców w wieku 7-9 lat. Na samym końcu znajduję się wykaz publikacji z których korzystałam podczas pisania pracy.

Wstęp

W ostatnim czasie słyszymy,że obecna młodzież i dzieci w Polsce są w coraz gorszej formie fizycznej. Każdego rok przybywa kilka kolejnych zwolnień lekarskich z zajęć wychowania fizycznego. Pogarszająca się sprawność fizyczna dzieci może doprowadzić do poważnych konsekwencji na przyszłość. Mniej sprawne społeczeństwo to niezadowolone społeczeństwo wymagające opieki. Co za tym idzie? gorsza efektywność w pracy, brak satysfakcji w życiu zawodowym oraz osobistym.
Ważne jest aby od najmłodszych lat zatroszczyć się o rozwój fizyczny, rozwijać zainteresowania sportem oraz zaszczepić pewne pasje. Kondycja fizyczna to pewnego rodzaju miernik zdrowia. Od lat powtarzamy motto „w zdrowym ciele zdrowy duch”. Każdy kolejny wysiłek fizyczny, pomoże nam przeskoczyć na następny etap w rozwoju sukcesów sportowych (raz mniejszych, czasami większych), tak samo będzie w życiu codziennym. Dobra ...