Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
OKRESOWA WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA
UCZEŃ:
ROK SZKOLNY:
Predyspozycje, zainteresowania i uzdolnienia ucznia.
Historia, okres II wojny światowej. Wysoka ciekawość poznawcza. Chłopca cechuje ogólna sprawność intelektualna wyższa od przeciętnej. Posiada zdolności w zakresie matematyki: wykonuje obliczenia w pamięci.
Mocne strony ucznia (motoryka mała i duża; spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie; mowa; kontrola emocjonalna; kompetencje społeczne; motywacja do nauki; wiadomości i umiejętności szkolne).
- posiada bogaty zasób wiadomości ogólnych przyswojonych i utrwalonych
- bardzo dobrze rozumuje za pomocą pojęć (klasyfikuje, tworzy pojęcia nadrzędne, uogólnia)
- umiejętnie przeprowadza w pamięci operacje na materiale liczbowym
- prawidłowo przeprowadza operacje w oparciu o materiał konkretny (analiza, synteza, wyróżnianie drobnych ale istotnych elementów)
- szybko i sprawnie rozumuje, wnioskuje, ustala następstwa zdarzeń w oparciu o materiał konkretny
- umiejętnie definiuje słowa
- posiada zdolność przewidywania konsekwencji różnych działań rozumie normy i zasady społeczno-moralne
- posiada dobrą pamięć długotrwałą
- czyta globalnie w szybkim tempie, zachowując prawidłową intonację
- w pełni rozumie czytane treści
- wysoki stopień opanowania umiejętności indywidualnej pracy z tekstem umożliwia mu samodzielną naukę w oparciu o słowo pisane
- pisząc ze słuchu nie zapomina dłuższych zdań, nie wymaga dzielenia ich na fragmenty
- posiada dobrą pamięć krótkotrwałą wzrokową
- posiada wiadomości o sobie i o środowisku,
w którym żyje
-sprawny fizycznie
Słabe strony ucznia (motoryka mała i duża; spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie; mowa; kontrola emocjonalna; kompetencje społeczne; motywacja do nauki; wiadomości i umiejętności szkolne).
- u chłopca można zaobserwować duże nieprawidłowości w sferze funkcjonowania społecznego
- wysoki poziom nieprzystosowania społecznego w klasie szkolnej, często popada w konflikty z rówieśnikami
- bywa prowokowany przez rówieśników i wówczas reaguje agresją
- nie radzi sobie z porażkami i krytyką
- taktowny tylko w relacjach z wybranymi osobami
- przejawia trudności z dostosowaniem się do obowiązujących zasad
- ma trudności z wykonywaniem swoich obowiązków
- w relacjach interpersonalnych przejawia tendencje do nadmiernego skracania dystansu
- łatwo się zniechęca i rezygnuje z wysiłku intelektualnego
- przejawia tendencje do kumulowania napięć wewnętrznych
- ma trudności z dostosowaniem się do zasad, przejawia zachowania agresywne słowne i fizyczne
- nie radzi sobie z kontrolą przykrych emocji
- wysoki poziom męczliwości
- podczas lekcji trudno go zmotywować do udziału w zajęciach, których nie lubi
- zdarza się, że jest nieprzygotowany do zajęć
- unika kontaktu wzrokowego
- wzmożona nadpobudliwość psychoruchowa podczas zajęć
- ma skłonności do niszczenia przedmiotów i przyborów szkolnych
- brak dbałości o estetykę wyglądu oraz brak poszanowania rzeczy i przedmiotów osobistych
- ma trudności z wykonywaniem sekwencji ruchów
Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów, asystentów, pomocy nauczyciela.
- Obecność i wsparcie nauczyciela wspomagającego podczas lekcji,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wg potrzeb, cały rok ...