Dodaj publikację
Autor
Magdalena Czarnacka
Data publikacji
2019-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
254

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia
 Pobierz (docx, 13,8 KB)

Podgląd treści

OKRESOWA WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA

UCZEŃ:

ROK SZKOLNY:

Predyspozycje, zainteresowania i uzdolnienia ucznia.

Historia, okres II wojny światowej. Wysoka ciekawość poznawcza. Chłopca cechuje ogólna sprawność intelektualna wyższa od przeciętnej. Posiada zdolności w zakresie matematyki: wykonuje obliczenia w pamięci.

Mocne strony ucznia (motoryka mała i duża; spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie; mowa; kontrola emocjonalna; kompetencje społeczne; motywacja do nauki; wiadomości i umiejętności szkolne).

- posiada bogaty zasób wiadomości ogólnych przyswojonych i utrwalonych

- bardzo dobrze rozumuje za pomocą pojęć (klasyfikuje, tworzy pojęcia nadrzędne, uogólnia)

- umiejętnie przeprowadza w pamięci operacje na materiale liczbowym

- prawidłowo przeprowadza operacje w oparciu o materiał konkretny (analiza, synteza, wyróżnianie drobnych ale istotnych elementów)

- szybko i sprawnie rozumuje, wnioskuje, ustala następstwa zdarzeń w oparciu o materiał konkretny

- umiejętnie definiuje słowa

- posiada zdolność przewidywania konsekwencji różnych działań rozumie normy i zasady społeczno-moralne

- posiada dobrą pamięć długotrwałą

- czyta globalnie w szybkim tempie, zachowując prawidłową intonację

- w pełni rozumie czytane treści

- wysoki stopień opanowania umiejętności indywidualnej pracy z tekstem umożliwia mu samodzielną naukę w oparciu o słowo pisane

- pisząc ze słuchu nie zapomina dłuższych zdań, nie wymaga dzielenia ich na fragmenty

- posiada dobrą pamięć krótkotrwałą wzrokową

- posiada wiadomości o sobie i o środowisku,

w którym żyje

-sprawny fizycznie

Słabe strony ucznia (motoryka mała i duża; spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie; mowa; kontrola emocjonalna; kompetencje społeczne; motywacja do nauki; wiadomości i umiejętności szkolne).

- u chłopca można zaobserwować duże nieprawidłowości w sferze funkcjonowania społecznego

- wysoki poziom nieprzystosowania społecznego w klasie szkolnej, często popada w konflikty z rówieśnikami

- bywa prowokowany przez rówieśników i wówczas reaguje agresją

- nie radzi sobie z porażkami i krytyką

- taktowny tylko w relacjach z wybranymi osobami

- przejawia trudności z dostosowaniem się do obowiązujących zasad

- ma trudności z wykonywaniem swoich obowiązków

- w relacjach interpersonalnych przejawia tendencje do nadmiernego skracania dystansu

- łatwo się zniechęca i rezygnuje z wysiłku intelektualnego

- przejawia tendencje do kumulowania napięć wewnętrznych

- ma trudności z dostosowaniem się do zasad, przejawia zachowania agresywne słowne i fizyczne

- nie radzi sobie z kontrolą przykrych emocji

- wysoki poziom męczliwości

- podczas lekcji trudno go zmotywować do udziału w zajęciach, których nie lubi

- zdarza się, że jest nieprzygotowany do zajęć

- unika kontaktu wzrokowego

- wzmożona nadpobudliwość psychoruchowa podczas zajęć

- ma skłonności do niszczenia przedmiotów i przyborów szkolnych

- brak dbałości o estetykę wyglądu oraz brak poszanowania rzeczy i przedmiotów osobistych

- ma trudności z wykonywaniem sekwencji ruchów

Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów, asystentów, pomocy nauczyciela.

- Obecność i wsparcie nauczyciela wspomagającego podczas lekcji,

- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wg potrzeb, cały rok ...