Dodaj publikację
Autor
Magdalena Czarnecka
Data publikacji
2019-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
151

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan indywidualnych zajęć rewalidacyjnych
 Pobierz (docx, 19,3 KB)

Podgląd treści

PLAN INDYWIDUALNEJ PRACY REWALIDACYJNEJ

uczeń: Ł………

diagnoza: Zespół Aspergera

podstawa objęcia rewalidacją:

orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr 204KS-17/18 z dnia …………….wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną w………………

wymiar zajęć: 2 godziny tygodniowo

plan opracowano na okres: nauki w klasie V

prowadzący zajęcia: Magdalena C……………..

 

Diagnoza funkcjonowania ucznia

 diagnozę opracowano w oparciu o:

orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr 204KS-17/18 z dnia ……………. wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną w ……………………….

spostrzeżenia nauczycieli uczących chłopca

obserwacje własne

Mocne strony ucznia

ogólna sprawność intelektualna wyższa od przeciętnej

bogaty zasób wiadomości ogólnych przyswojonych i utrwalonych

wysoka ciekawość poznawcza (interesuje się historią, językiem polskim)

bardzo dobrze rozumuje za pomocą pojęć (klasyfikuje, tworzy pojęcia nadrzędne, uogólnia)

umiejętnie przeprowadza w pamięci operacje na materiale liczbowym

prawidłowo przeprowadza operacje w oparciu o materiał konkretny (analiza, synteza, wyróżnianie drobnych ale istotnych elementów)

szybko i sprawnie rozumuje, wnioskuje, ustala następstwa zdarzeń w oparciu o materiał konkretny

umiejętnie definiuje słowa

posiada zdolność przewidywania konsekwencji różnych działań

rozumie normy i zasady społeczno-moralne

dobra pamięć długotrwała

czyta globalnie w szybkim tempie, zachowując prawidłową intonację

w pełni rozumie czytane treści

wysoki stopień opanowania umiejętności indywidualnej pracy z tekstem umożliwia mu samodzielną naukę w oparciu o słowo pisane

pisząc ze słuchu nie zapomina dłuższych zdań, nie wymaga dzielenia ich na fragmenty

posiada dobrą pamięć krótkotrwałą wzrokową

posiada wiadomości o sobie i o środowisku, w którym żyje

sprawny fizycznie

Obszary wymagające usprawniania

duże nieprawidłowości w sferze funkcjonowania społecznego

wysoki poziom nieprzystosowania społecznego w klasie szkolnej

często popada w konflikty z rówieśnikami

bywa prowokowany przez rówieśników i wówczas reaguje agresją

nie radzi sobie z porażkami i krytyką

taktowny tylko w relacjach z wybranymi osobami

przejawia trudności z dostosowaniem się do obowiązujących zasad

ma trudności z wykonywaniem swoich obowiązków

w relacjach interpersonalnych przejawia tendencje do nadmiernego skracania dystansu

łatwo się zniechęca i rezygnuje z wysiłku intelektualnego

przejawia tendencje do kumulowania napięć wewnętrznych

ma trudności z dostosowaniem się do zasad, przejawia zachowania agresywne słowne i fizyczne

nie radzi sobie z kontrolą przykrych emocji

podczas lekcji trudno go zmotywować do udziału w zajęciach, których nie lubi

zdarza się, że jest nieprzygotowany do zajęć

unika kontaktu wzrokowego

wzmożona nadpobudliwość psychoruchowa podczas zajęć

ZALECENIA

Aranżowanie sytuacji społecznych pozwalających dziecku na gromadzenie dobrych doświadczeń.

Wzmacnianie pozytywnych interakcji z rówieśnikami.

Generalizowanie i utrzymywanie efektów pracy z dzieckiem- uogólnianie na osoby, na miejsca.

Dostosowanie wymagań do rzeczywistych możliwości dziecka z uwzględnieniem najbliższej sfery rozwoju dziecka.

Wypracowanie indywidualnego systemu wzmocnień.

Cele rozwojowe

Poprawa w zakresie rozwoju ...