Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN INDYWIDUALNEJ PRACY REWALIDACYJNEJ
uczeń: Ł………
diagnoza: Zespół Aspergera
podstawa objęcia rewalidacją:
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr 204KS-17/18 z dnia …………….wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną w………………
wymiar zajęć: 2 godziny tygodniowo
plan opracowano na okres: nauki w klasie V
prowadzący zajęcia: Magdalena C……………..
Diagnoza funkcjonowania ucznia
diagnozę opracowano w oparciu o:
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr 204KS-17/18 z dnia ……………. wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną w ……………………….
spostrzeżenia nauczycieli uczących chłopca
obserwacje własne
Mocne strony ucznia
ogólna sprawność intelektualna wyższa od przeciętnej
bogaty zasób wiadomości ogólnych przyswojonych i utrwalonych
wysoka ciekawość poznawcza (interesuje się historią, językiem polskim)
bardzo dobrze rozumuje za pomocą pojęć (klasyfikuje, tworzy pojęcia nadrzędne, uogólnia)
umiejętnie przeprowadza w pamięci operacje na materiale liczbowym
prawidłowo przeprowadza operacje w oparciu o materiał konkretny (analiza, synteza, wyróżnianie drobnych ale istotnych elementów)
szybko i sprawnie rozumuje, wnioskuje, ustala następstwa zdarzeń w oparciu o materiał konkretny
umiejętnie definiuje słowa
posiada zdolność przewidywania konsekwencji różnych działań
rozumie normy i zasady społeczno-moralne
dobra pamięć długotrwała
czyta globalnie w szybkim tempie, zachowując prawidłową intonację
w pełni rozumie czytane treści
wysoki stopień opanowania umiejętności indywidualnej pracy z tekstem umożliwia mu samodzielną naukę w oparciu o słowo pisane
pisząc ze słuchu nie zapomina dłuższych zdań, nie wymaga dzielenia ich na fragmenty
posiada dobrą pamięć krótkotrwałą wzrokową
posiada wiadomości o sobie i o środowisku, w którym żyje
sprawny fizycznie
Obszary wymagające usprawniania
duże nieprawidłowości w sferze funkcjonowania społecznego
wysoki poziom nieprzystosowania społecznego w klasie szkolnej
często popada w konflikty z rówieśnikami
bywa prowokowany przez rówieśników i wówczas reaguje agresją
nie radzi sobie z porażkami i krytyką
taktowny tylko w relacjach z wybranymi osobami
przejawia trudności z dostosowaniem się do obowiązujących zasad
ma trudności z wykonywaniem swoich obowiązków
w relacjach interpersonalnych przejawia tendencje do nadmiernego skracania dystansu
łatwo się zniechęca i rezygnuje z wysiłku intelektualnego
przejawia tendencje do kumulowania napięć wewnętrznych
ma trudności z dostosowaniem się do zasad, przejawia zachowania agresywne słowne i fizyczne
nie radzi sobie z kontrolą przykrych emocji
podczas lekcji trudno go zmotywować do udziału w zajęciach, których nie lubi
zdarza się, że jest nieprzygotowany do zajęć
unika kontaktu wzrokowego
wzmożona nadpobudliwość psychoruchowa podczas zajęć
ZALECENIA
Aranżowanie sytuacji społecznych pozwalających dziecku na gromadzenie dobrych doświadczeń.
Wzmacnianie pozytywnych interakcji z rówieśnikami.
Generalizowanie i utrzymywanie efektów pracy z dzieckiem- uogólnianie na osoby, na miejsca.
Dostosowanie wymagań do rzeczywistych możliwości dziecka z uwzględnieniem najbliższej sfery rozwoju dziecka.
Wypracowanie indywidualnego systemu wzmocnień.
Cele rozwojowe
Poprawa w zakresie rozwoju ...