Dodaj publikację
Autor
Anna Kotecka
Data publikacji
2019-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W załączniku znajdują się reguły dotyczące stopniowania przymiotników. Zadaniem uczniów jest uzupełnić je na podstawie przykładów napisanych na tablicy. Uczniowie muszą sami odnaleźć zasadę tworzenia poszczególnych stopni oraz uzupełnić luki w regułach.
 Pobierz (pdf, 31,3 KB)

Podgląd treści

STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW
Stopień wyższy:

1. przymiotniki jednosylabowe:

stopień wyższy tworzymy przez dodanie końcówki
jeśli przymiotnik kończy się na -e, to dodajemy tylko .

do przymiotnika;

2. przymiotniki zakończone na „-y”

jeśli przymiotnik kończy się na -y, to „y” wymieniamy na i dodajemy końcówkę

3. przymiotniki wielosylabowe:

aby utworzyć stopień wyższy przymiotników wielosylabowych, przed przymiotnikiem
wstawiamy

Stopień najwyższy:

1. przymiotniki jednosylabowe:

stopień najwyższy tworzymy przez dodanie końcówki
jeśli przymiotnik kończy się na -e, to dodajemy tylko .

do przymiotnika;

2. przymiotniki zakończone na „-y”

jeśli przymiotnik kończy się na -y, to „y” wymieniamy na i dodajemy końcówkę

3. przymiotniki wielosylabowe:

aby utworzyć stopień najwyższy przymiotników wielosylabowych, przed przymiotnikiem
wstawiamy

! przed stopniem najwyższym, zawsze stawiamy „the”