Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO WYRÓWNAWCZE
konspekt
Temat: Nauka nie musi być nudna – eksperymenty z balonami.
Czas: 1 godzina lekcyjna
Cele:
← rozwijanie wyobraźni i pomysłowości uczestników,
← pokazanie, że nauka może być ciekawa, a nie: trudna i nudna.
← zdobywanie wiedzy i umiejętności potrzebnych we współczesnym świecie,
← wdrażanie do dokładnej obserwacji otaczającego nas świata pod kątem zachodzących w nim zjawisk,
← poprzez zabawę uczeń poznaje proste zależności fizyczne,
← kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
Środki dydaktyczne:
← balony
← wełniany szalik
← skrawki papieru
← kulki styropianowe
← patyczki do szaszłyków
← suszarka do włosów
Przebieg lekcji
1. Powitanie uczniów.
2. Wprowadzenie do tematu lekcji.
3. Przeprowadzenie doświadczeń.
4. Podsumowanie wykonanych doświadczeń.
5. Czynności porządkowe w sali.
Doświadczenia wykonywane podczas lekcji:
1. Siadamy na balonie
2. Balonowe szaszłyki
3. Balonowe jeże (balon jest naładowany elektrycznie )
4. Balonowe wyścigi (balon jest naładowany elektrycznie )
5. Balonowa siatkówka (powietrze jest wszędzie)
6. balonowa herbata (prawo Bernouliego, strumień powietrza może działać tak silnie że zrywa dachy)
7. Balon król strumienia wody – naładowany elektrycznie balon może oddziaływać tez na wodę.
Uwagi
Ilość wykonywanych doświadczeń może ulec zmianie w zależności od ich przebiegu.