Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
DATA: 3.01.2019
KLASA: I W
PRZEDMIOT: Zajęcia z wychowawcą
TEMAT LEKCJI: Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji oraz ich rozumienia
WYKONAŁA/PRZEPROWADZIŁA: Katarzyna Mrowiec
CELE LEKCJI:
Ogólne
Celem lekcji jest określenie czym są emocje, w jaki sposób je można wyrażać oraz czy potrafimy je zrozumieć.
Szczegółowe – po lekcji słuchacz powinien:
Znać: znać są emocje i jakie są ich rodzaje,
Umieć: rozpoznawać emocje u siebie i innych ludzi,
Rozumieć: jak radzić sobie z emocjami
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa
RODZAJ LEKCJI, METODY: wykład, dyskusja, pogadanka, drama
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica, prezentacja multimedialna, kartki, kolorowe flamastry
KOMPETENCJE KLUCZOWE:
Lp.
Kompetencje
Sposób realizacji
1
Kompetencje w zakresie czytania i pisania
Wiedza – nazewnictwo związane z emocjami
Umiejętności - umiejętność opisania swoich emocji
Postawa – poprawne używanie słownictwa związanego z tematyką
2
Kompetencje językowe
Wiedza – nazewnictwo w j. angielskim jakie młodzież współcześnie używa do określnie emocji czy swojego nastroju.
Umiejętności - wyszukiwanie w Internecie nazw związanych z emocjami w j. angielskim
Postawa - poprawne używanie słownictwa w j. angielskim związanego z tematyką
3
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
Wiedza - emotikony obrazkowy sposób pokazywania swojego nastroju, emocji. Jaki procent znaki emocji zajmują w naszych sms-ach.
Umiejętności – wyszukiwanie „emotikonów” i wstawianie w zdanie adekwatnie do sytuacji
Postawa - posługiwanie się w sposób zrozumiały „pismem obrazkowym”
4
Kompetencje cyfrowe
Wiedza - prezentacja multimedialna nt. rodzajów emocji, emotikony, gify, gdzie ich można szukać?
Umiejętności – wyszukiwanie w Internecie „emotkionów”
Postawa - posługiwanie się w sposób zrozumiały „pismem obrazkowym”
5
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
Wiedza – jak emocje korelują z nastawieniem do uczenia
Umiejętności - emocje jakie wzbudzają w nas inne osoby, koledzy, koleżanki, rodzina, nauczyciele, pozytywne emocje pobudzające do nauki
Postawa – radzenie sobie z emocjami
6
Kompetencje obywatelskie
Wiedza – czym jest tolerancja i jakie wzbudza w nas emocje
Umiejętności - tolerancja wobec innych, odczytywanie emocji innych ludzi,
Postawa – bycie tolerancyjnym wobec inności innych
7
Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
Wiedza – mowa werbalna i niewerbalna czym jest, jak ją wykorzystać w czasie rozmowy o pracę
Umiejętności - sposób rozmowy, mimika, gest, tembr głosu, mowa ciała w trakcie rozmowy z nauczycielem, pracodawcą i rodziną
Postawa – odpowiednie zachowanie się adekwatne do rozmówcy
8
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Wiedza – środki kultury jak wpływają na nasze emocje
Umiejętności – dostosowanie środków kultury do swojego nastroju
Postawa - w zależności od nastroju w jakim się znajdujemy to np. słuchamy innej muzyki
PRZEBIEG LEKCJI:
Tok lekcji
Nazwa(opis ćwiczenia)
Czas [min]
Część wstępna
1. Czynności organizacyjne
Przywitanie
Sprawdzenie ...