Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
28.03.2019 r.
Temat: „Going on a bear hunt” – idziemy na niedźwiedzia.
Zajęcie języka angielskiego w grupie dzieci 5-letnich zainspirowane metodą integracji sensorycznej.
Cele ogólne:
rozwijanie motywacji do wypowiadania się w języku angielskim;
rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu słyszanego w języku angielskim.
integrowanie doznań zmysłowych płynących z różnych receptorów.
Cele operacyjne dziecko:
aktywnie uczestniczy w zabawie;
obrazuje ruchem słowa piosenki;
wykonuje zadanie ruchowe;
obrazuje treść książki ruchem;
określa temperaturę oraz inne cechy dotykanych przedmiotów;
powtarza zapamiętany fragment utworu;
buduje scenę z książki z różnych materiałów;
Metody pracy:
czynne: samodzielnych doświadczeń, kierowania aktywnością, zadań, ekspresja ruchowa i muzyczna;
słowne: wypowiedzi dzieci na dany temat, szukanie różnic i podobieństw,
oglądowe: porównywanie obiektów.
Formy pracy:
praca z całą grupą, każde dziecko indywidualnie
Środki dydaktyczne:
„Going in a bear hunt” Helen Oxenbury książka, słoiki sensoryczne: forest, river, grass, snowstorm, mud, „Wiggle jar” słoik z zadaniami ruchowymi.
Przebieg zajęcia:
Powianie z piosenką „Hello, hello”:
Nauczyciel i dzieci witają się śpiewając piosenkę i obrazując jej słowa ruchem.
Materiał leksykalny:
Can you clap your hands, turn around, stamp your feet.
Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego oraz ruchowego.
„The wiggle jar” – zabawa ruchowa:
Dzieci losują ze słoja zadania ruchowe i wykonują je.
Materiał leksykalny:
Crawl like a baby, .
Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego, dotykowego oraz ruchowego.
„Going on a bear hunt” Helen Oxenbury – opowieść ruchowa w trakcie czytania ksiażki:
Nauczyciel prezentuje książkę „We’re going on the bear hunt” i zaprasza dzieci do wspólnej zabawy.
Dzieci obrazują ruchem kolejne wydarzenia w książce.
Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego, dotykowego oraz ruchowego.
Kształtowanie zmysłu równowagi.
Rozwijanie wrażliwości słuchowej.
Zabawy sensoryczne ze słoikami:
Nauczyciel prezentuje słoiki, które wypełnione są materiałami nawiązującymi do wydarzeń w książce: long grass, river, mud, forest, snowstorm, cave.
Dzieci określają nazwy słoików, dotykają i wąchają ich wnętrza.
„What’s that?” – określanie nazwy słoika poprzez dotyk:
Dziecko ma zawiązane oczy i rozpoznaje słoik poprzez dotyk.
Ustawienie słoików w takiej kolejności w jakiej pojawiły się w książce.
Usprawnianie układu dotykowego oraz ruchowego.
Rozwijanie precyzji ruchów palców.
Rozwijanie wrażliwości zmysłowej.
„Going on a bear hunt” - powtarzanka:
Kolejne dzieci zapraszane są do wspólnego recytowania fragmentu pochodzącego z książki:
„We’re going on a bear hunt.
We’re going to catch a big one.
What a beautiful day.
Wr’re not scared!”
.
„Can you build?” tworzenie różnych scenek z książki:
Dzieci podzielone są na grupy. Każda grupa losuje scenę, którą ma zbudować: grass, river, mud, forest, snowstorm, cave. Tworzą kolejne miejsca wykorzystując do tego materiały zgromadzone przez ...