Dodaj publikację
Autor
Anna Filipek
Data publikacji
2019-05-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcie języka angielskiego w grupie dzieci pięcioletnich zainspirowane książką Helen Oxenbury "Going on a bear hunt". W trakcie zajęcia pojawiają się liczne zabawy sensoryczne.
 Pobierz (docx, 20,4 KB)

Podgląd treści

28.03.2019 r.

Temat: „Going on a bear hunt” – idziemy na niedźwiedzia.

Zajęcie języka angielskiego w grupie dzieci 5-letnich zainspirowane metodą integracji sensorycznej.

Cele ogólne:

rozwijanie motywacji do wypowiadania się w języku angielskim;

rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu słyszanego w języku angielskim.

integrowanie doznań zmysłowych płynących z różnych receptorów.

Cele operacyjne dziecko:

aktywnie uczestniczy w zabawie;

obrazuje ruchem słowa piosenki;

wykonuje zadanie ruchowe;

obrazuje treść książki ruchem;

określa temperaturę oraz inne cechy dotykanych przedmiotów;

powtarza zapamiętany fragment utworu;

buduje scenę z książki z różnych materiałów;

Metody pracy:

czynne: samodzielnych doświadczeń, kierowania aktywnością, zadań, ekspresja ruchowa i muzyczna;

słowne: wypowiedzi dzieci na dany temat, szukanie różnic i podobieństw,

oglądowe: porównywanie obiektów.

Formy pracy:

praca z całą grupą, każde dziecko indywidualnie

Środki dydaktyczne:

„Going in a bear hunt” Helen Oxenbury książka, słoiki sensoryczne: forest, river, grass, snowstorm, mud, „Wiggle jar” słoik z zadaniami ruchowymi.

Przebieg zajęcia:

Powianie z piosenką „Hello, hello”:

Nauczyciel i dzieci witają się śpiewając piosenkę i obrazując jej słowa ruchem.

Materiał leksykalny:

Can you clap your hands, turn around, stamp your feet.

Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego oraz ruchowego.

„The wiggle jar” – zabawa ruchowa:

Dzieci losują ze słoja zadania ruchowe i wykonują je.

Materiał leksykalny:

Crawl like a baby, .

Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego, dotykowego oraz ruchowego.

„Going on a bear hunt” Helen Oxenbury – opowieść ruchowa w trakcie czytania ksiażki:

Nauczyciel prezentuje książkę „We’re going on the bear hunt” i zaprasza dzieci do wspólnej zabawy.

Dzieci obrazują ruchem kolejne wydarzenia w książce.

Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego, dotykowego oraz ruchowego.

Kształtowanie zmysłu równowagi.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

Zabawy sensoryczne ze słoikami:

Nauczyciel prezentuje słoiki, które wypełnione są materiałami nawiązującymi do wydarzeń w książce: long grass, river, mud, forest, snowstorm, cave.

Dzieci określają nazwy słoików, dotykają i wąchają ich wnętrza.

„What’s that?” – określanie nazwy słoika poprzez dotyk:

Dziecko ma zawiązane oczy i rozpoznaje słoik poprzez dotyk.

Ustawienie słoików w takiej kolejności w jakiej pojawiły się w książce.

Usprawnianie układu dotykowego oraz ruchowego.

Rozwijanie precyzji ruchów palców.

Rozwijanie wrażliwości zmysłowej.

„Going on a bear hunt” - powtarzanka:

Kolejne dzieci zapraszane są do wspólnego recytowania fragmentu pochodzącego z książki:

„We’re going on a bear hunt.

We’re going to catch a big one.

What a beautiful day.

Wr’re not scared!”

.

„Can you build?” tworzenie różnych scenek z książki:

Dzieci podzielone są na grupy. Każda grupa losuje scenę, którą ma zbudować: grass, river, mud, forest, snowstorm, cave. Tworzą kolejne miejsca wykorzystując do tego materiały zgromadzone przez ...