Dodaj publikację
Autor
Robert Daszyk
Data publikacji
2019-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test sprawdzający wiedzę nabytą na zajęciach z historii sztuki w liceum ogólnokształcącym.
 Pobierz (pdf, 533,8 KB)

Podgląd treści

1.Rozpoznaj dzieła sztuki:

TEST Z HISTORII SZTUKI

Klasa 2

Nazwa…………………………


Nazwa…………………………


Autor…………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………


Nazwa…………………………


Autor …………………………


Autor…………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………


Nazwa…………………………


Nazwa…………………………


Nazwa…………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………

Kierunek………………………


2. Nazwij części kościoła









3. Do podanych definicji dopisz pojęcia:

a) Podziemne cmentarze w formie długich, wąskich korytarzy, to…………………………..
b) Obraz na drewnie o tematyce religijnej, wykonany techniką tempery i tłem wypełnionym
złotem, to……………….
c) Bogato dekorowane obramowanie drzwi, często zwieńczone tympanonem, to……………
d) Trzyczęściowe okno romańskie, to …………………………
g) Budowla na planie koła, to…………………………………….
h) Dwuczęściowe okno romańskie, to…………………………………………….










4. Ustaw(ponumeruj) chronologicznie następujące kierunki w sztuce:
klasycyzm, barok, gotyk, romanizm, renesans, manieryzm, rokoko

…………………………………………………………………………………………………………….

5. Nazwij elementy kaplicy Zygmuntowskiej















6. Do podanych niżej pojęć dopisz kierunki sztuki, w jakich powstały:
a) wimperga..........................................................................................................
b) baptysterium ...................................................................................................
c) empire .............................................................................................................
d) rozeta ……………………………………………………………………….
e) krużganek …………………………………………………………………..
f) katakumby ……………………………………………………………………
g) attyka …………………………………………………………………………

7. Do podanych niżej budowli dopisz kierunek, w jakim powstały:
a) kościoły w Rawennie ………………………………………………………….

b) Kolegiata w Tumie ……………………………………………………………

c) Zamek w Malborku ……………………………………………………………

d) Katedra Notre Dame ………………………………………………………….

e) Villa Rotunda ………………………………………………………………….

f) Kościół św. Piotra i Pawła w Krakowie ………………………………………

g) Kolumnada przed Bazyliką świętego Piotra w Rzymie ……………………….

h) Pałac na Wodzie w Łazienkach…………………………………………………


i) Teatr Wielki w Warszawie ……………………………………………………..
j) Hagia Sofia w Konstantynopolu ………………………………………………...

k) Kościół św. Michała w Hildesheim ……………………………………………
l) Krzywa wieża w Pizie …………………………………………………………...

m) Kościół Mariacki ………………………………………………………………

n) kopuła kaplicy Zygmuntowskiej ………………………………………………..


o) Il Gesu w Rzymie ………………………………………………………………
p) Rezydencja Jana III Sobieskiego w Wilanowie …………………………………...

r) Belweder w Warszawie …………………………………………………………..



8. Uzupełnij tabelę:
Lp.


Tytuł obrazu

Madonna Sykstyńska

Lekcja anatomii doktora Tulpa

Dama z Łasiczką
Szkoła Ateńska

Narodziny Wenus
Wenus z Urbino

Wymarsz strzelców
Dziewczyna z perłą

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 Widok Warszawy od strony Pragi
16

Stara kucharka
Panny dworskie

Portrety Stanisława Augusta

Trzy Gracje

Madonna i święci

Dziewczyna czytająca list

Przysięga Horacjuszy




9. Zadania do analizy obrazu Diego Velazquez’a pt.
Panny Dworskie
Zaznacz poprawne odpowiedzi


















Ubiory oraz wnętrze są zgodne z kanonami mody
a) dworskiej
b) rycerskiej
c) plebejskiej
d) mieszczańskiej



Autor

Kierunek w sztuce




































Postacie na obrazie ubrane są według wzorów
obowiązujących w XVII-wiecznej modzie
hiszpańskiej. Modę tę cechuje
a) prostota
b) surowość
c) przepych.
d) skromność

Otwarte drzwi, przy których stoi mężczyzna na
schodach…
a) zamykają przestrzeń w głębi obrazu
b) są tylko elementem wystroju pomieszczenia na
obrazie
c) skupiają uwagę wszystkich postaci
namalowanych na obrazie
d) pogłębiają przestrzeń, ukazując także to, co jest
poza pomieszczeniem

Światło w obrazie
a) oświetla równomiernie wszystkie postacie.
b) akcentuje jednakowo ...