Dodaj publikację
Autor
Beata Mączkowska
Data publikacji
2019-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Poznanie budowy komputera, zasady bezpiecznego korzystania z komputera.
 Pobierz (docx, 14,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć

Temat: Mój kolega komputer- wdrażanie dzieci do bezpiecznego

posługiwania się komputerem.

Cel ogólny: Wdrażanie dzieci do bezpiecznego posługiwania się komputerem.

Cele operacyjne:

Dzieci znają zasady bezpiecznego korzystania z komputera,

Dzieci znają zastosowanie komputera w przedszkolu,

Dzieci znają podstawową budowę komputera,

Dzieci potrafią kierować pracą komputera za pomocą myszki,

Dzieci potrafią wykorzystać program komputerowy KID SMART służący nauce, zabawie i rozrywce.

Metoda:

Objaśnienie, rozmowa, pokaz, aktywnego działania, samodzielnych doświadczeń.

Forma:

Praca z całą grupą, indywidualna.

Środki dydaktyczne:

Komputer, kolorowanki, ilustracja- komputer

Przebieg:

Część wstępna

Dzieci siadają w kole na dywanie . Nauczycielka czyta zagadkę:

Stoi na biurkulub na stoliku.Ma ekran, myszkęi dużo guzików.

Dzieci rozwiązują hasło – komputer. Nauczycielka zapoznaje dzieci z tematem dzisiejszych zajęć. Informuje, że poznają zasady bezpiecznego korzystania z komputera.

Część właściwa

Dzieci opowiadają, czy w domu korzystają z laptopów, tabletów i komputerów. Mówią do czego służą te sprzęty, w czym są podobne i czym się od siebie różnią, , co ciekawego można robić w komputerze ( gry, oglądanie bajek, zdobywanie różnych informacji). Nauczyciel pokazuje z czego się składa podstawowy zestaw komputerowy ( monitor, klawiatura, myszka, stacja dysków – mózg komputera).

Następnie nauczyciel omawia zasady bezpiecznego korzystania z komputera:

- nie otwieramy i dotykamy stacji dysków komputera,

- nie ciągniemy z myszkę,

- nie spożywamy posiłków przy komputerze,

- nie przesiadujemy długo przed komputerem, bo osłabiamy wzrok, często

robimy sobie przerwy,

Nauczyciel włącza komputer, pokazuje i wyjaśnia dzieciom obsługę gry edukacyjnej. Chętne dzieci siadają przed komputer i podejmują zabawy z komputerem.

Część końcowa

Dzieci przypominają informacje uzyskane w czasie zajęć (każde dziecko jedną, po kolei, wspomagane pytaniami nauczyciela). Nauczyciel pyta dzieci, co im się podobało w czasie zajęć, czy któreś zadanie było dla nich trudne i dlaczego. Chwali dzieci za wykonana pracę i zachowanie podczas zajęć. Na koniec rozdaje dzieciom kolorowankę z obrazkiem przedstawiającym komputer.

Opracowała : Beata Mączkowska