Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
nauczyciel mianowany: Małgorzata Sieg
miejsce pracy: Zespół Szkół im. M. Rejewskiego
w Ostromecku
data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016
czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Opracowano w oparciu o:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli,
Ustawę z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674),
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
- przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
- opracowanie planu rozwoju zawodowego
do 14 września
2016
potwierdzenie złożenia wniosku, planu rozwoju zawodowego
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu
- udział w formach kształcenia zawodowego: w kursach, warsztatach, konferencjach, warsztatach, szkoleniach, wykładach organizowanych przez wydawnictwa
- samokształcenie: czytanie literatury, czasopism, korzystanie z tematycznych stron internetowych
- udział w zajęciach koleżeńskich,
- gromadzenie pomocy edukacyjnych niezbędnych w pracy nauczyciela
okres całego stażu
zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, szkoleniach, potwierdzenia udziału w spotkaniach, spis literatury pedagogicznej,
rejestr stron internetowych,
zgromadzone pomoce edukacyjne
Doskonalenie warsztatu pracy
- stosowanie innowacyjnych metod pracy
- czerpanie z metod terapeutycznych
okres całego stażu
zdjęcia z zajęć, pomoce edukacyjne
Współpraca z rodzicami
- podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców
- ustalanie wspólnych oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych
okres całego stażu
protokoły zebrań z rodzicami, rozmowy indywidualne w ramach potrzeb, ulotki, informacje na gazetkach
Diagnozowanie poziomu rozwoju dzieci
- badanie poziomu rozwoju dziecka we wszystkich sferach,
- gromadzenie dokumentacji,
okres całego stażu
arkusze obserwacji, diagnoza indywidualna, grupowa, wnioski do dalszej pracy
Ewaluacja własnych działań
- analiza efektów własnych działań edukacyjnych i opiekuńczych
cały okres stażu
dokumentacja z ewaluacji własnej pracy
Udział w mierzeniu jakości pracy przedszkola
(działalność w Zespole d/s ewaluacji)
Opracowanie i weryfikacja dokumentacji szkolnej
(przewodnicząca Zespołu nauczycieli wychowania przedszkolnego,
działalność w Zespole d/s Statutu)
- zapoznanie się z projektem ewaluacji wewnętrznej
- opracowanie narzędzi badawczych
- analiza przeprowadzonych badań
- prowadzenie dokumentacji Zespołu Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego
- opracowanie projektu Statutu Przedszkola
- modyfikacja Statutu zgodnie ze zmieniającymi się przepisami oraz w ramach potrzeb
- prowadzenie teczki wychowawcy
rok szkolny 2016/2017
zgodnie z przydzieloną funkcją
dokumentacja
dokumentacja
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej ...