Dodaj publikację
Autor
Justyna Kuklik
Data publikacji
2019-05-15
Średnia ocena
5,00
Pobrań
99

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju związany z odbywaniem stażu na stopień nauczyciela mianowanego (na lata 2017-2020 - wg "starych" wytycznych)
 Pobierz (doc, 95,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Justyna Kuklik
Miejsce pracy:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2020r.

Posiadane kwalifikacje:
studia licencjackie – pedagogika specjalna w zakresie resocjalizacji
studia magisterskie – pedagogika
studia podyplomowe – pedagogika opiekuńczo – wychowawcza
studia podyplomowe – pedagogika przedszkolna z terapią dziecka
kurs kwalifikacyjny – oligofrenopedagogika

Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach.
(§ 7 ust.2 pkt 1)
|DZIAŁANIA I |FORMY REALIZACJI |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |TERMIN REALIZACJI |
|ZADANIA NAUCZYCIELA | | | |
|1.Zapoznanie się z |Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. |notatki własne |na bieżąco |
|procedurą awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu | | |
|na stopień nauczyciela |zawodowego: | |wrzesień 2017 |
|mianowanego. |Ustawa o systemie oświaty, | | |
| |Karta Nauczyciela, | | |
| |Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego | | |
| |przez nauczycieli, | | |
| |Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji | | |
| |pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach,| | |
| |szkołach i placówkach. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Nawiązanie współpracy |Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. |Plan rozwoju zawodowego | |
|z opiekunem stażu. | | | |
| | |Kontrakt o wzajemnej współpracy |wrzesień 2017 |
| |Sporządzenie kontraktu. |między nauczycielem stażystą a | |
| | |opiekunem | |
| | | | |
| | |Harmonogram | |
| | | |wrzesień 2017 |
| |Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. |Arkusze obserwacji zajęć (wnioski) | |
| | | |cały okres stażu |
| |Obserwacje zajęć prowadzonych przez |Scenariusze zajęć |(wg potrzeb) |
| |opiekuna stażu lub innych nauczycieli. |(analiza zajęć) | |
| | | |cały okres stażu |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. | |(raz |
| | | |w semestrze) |
|3. Poszerzanie wiedzy |Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia |Zaświadczenia |cały okres stażu |
|i umiejętności poprzez udział|zawodowego: w kursach, szkoleniach, warsztatach |o ukończonych kursach, szkoleniach | |
|w różnych formach |organizowanych przez różne instytucje . |itd., zgromadzone materiały | |
|doskonalenia zawodowego. | | | |
| | | | |
| |Współpraca w przygotowaniu uroczystości i imprez | | |
|4.Uczestniczenie w |szkolnych. | | |
|pracach szkoły związanych | | | |
|z realizacją zadań, | | | |
|dydaktycznych, opiekuńczych, | |Scenariusze uroczystości i imprez,| |
|wychowawczych. | |dokumentacja zdjęciowa, sprawozdania.|cały okres stażu/ wg |
| | | |potrzeb |
| | | | |
| | | | |
|5. Doskonalenie własnego |Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej, |Zbiór materiałów, zgromadzona | |
|warsztatu i metod pracy. |analiza literatury fachowej i nowości pedagogicznych. |literatura – lista książek, karty |cały okres stażu |
| | |pracy, scenariusze, pomoce | |
| | |dydaktyczne, notatki | |
| | | | |
| |Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie |Wersja elektroniczna w | |
| |własnych pomocy. |komputerze, zdjęcia |cały okres stażu |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| 6. Prowadzenie dokumentacji |Prowadzenie dzienników zajęć. |Dzienniki zajęć |cały okres stażu |
|szkolnej. |Opracowanie narzędzi diagnozujących. Przygotowanie planów | | |
| |nauczania. |Odpowiednie dokumenty |cały okres stażu |
| |Oceny semestralne dla każdego dziecka. | | |
| | | | |
| | |Ocena- dokument |pod koniec każdego |
| | | |semestru |

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych ...