Dodaj publikację
Autor
Iwona Bączek
Data publikacji
2019-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz uroczystości Święta Pluszowego Misia do przeprowadzenia w klasach I-III szkoły podstawowej. Zachęca do zabawy, myślenia logicznego i twórczej, aktywnej pracy.
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI

ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA

Piosenka „Jadą, jadą misie” uczniowie wbiegają z misiami.

Rozpoczęcie uroczystości.

Przedstawienie historii pluszowego misia połączone z obejrzeniem prezentacji.

Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku.

Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie , gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom nazwy Teddy i tak się je nazywa do tej pory. Od stu laty misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością. Nie dziwi zatem fakt, że pluszowe misie jako jedne z zabawek doczekały się swojego międzynarodowego święta – Światowego Dnia Pluszowego Misia.

Jest on obchodzony od 2002 roku i przypada na dzień 25 listopada.

- A jak wyglądałby miś stworzony przez Was? Zapraszam trzy chętne osoby do wykonania misia z masy solnej.

3. Taniec z misiem ( dzieci ustawione w kole, podczas trwania muzyki przekazują sobie misia, gdy muzyka ucichnie, osoba która trzyma misia odpada z zabawy)

4. Zakazane słowa uczestnicy odpowiadają na pytania prowadzącego pełnymi zdaniami w czasie 2 minut. Nie wolno używać słów : TAK i NIE

5. Pyszny miodek dzieci starają się jak najszybciej wylizać miód z talerzyka bez użycia rąk.

6. Niezdarne misie przekładanie wykałaczek kuchenną rękawicą.

7. Zagadki muzyczne uczniowie odgadują tytuł bajki, z której pochodzi dany utwór.

8. Taniec z krzesłami uczniowie kontra nauczyciele ( ustawiamy 5 krzeseł; w konkurencji bierze udział 3 uczniów i 3 nauczycieli. Wszyscy tańczą wokół krzeseł, gdy muzyka umilknie siadają na krześle. Po każdej rundzie zabierane jest jedno krzesło.

9 Składanie misia z elementów ( uczniowie układają na kartkach misia wg wzoru z pociętych elementów).

10 Jaka piosenka? ( Prowadzący pokazuje ilustrację np. kwiat, auto itp. Uczniowie muszą zaśpiewać piosenkę, w której występuje to słowo.

Pytania do zadania 4

Podoba Ci się Święto Pluszowego Misia ?

Przyniosłeś/aś Swojego pluszaka?

Dzisiaj jest wtorek?

Który z misiów z wystawy podoba Ci się najbardziej?

Oglądałeś/as „Kubusia Puchatka”?

A „Troskliwe misie”?

Czy misie dobrze Ci się kojarzą?

A pamiętasz Misia Uszatka?

Z bajek o misiach, którą lubisz najbardziej?

Dlaczego te bajki/ka ci się podobają?

Którego z Gumisiów lubisz najbardziej?

Czy ...