Dodaj publikację
Autor
Oliwia Sabat
Data publikacji
2019-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Mój plan rozwoju zawodowego. Może komuś będzie pomocny.
 Pobierz (docx, 25,1 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Plan został sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 1 marca 2013 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Nauczyciel biologii i przyrody w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Kielcach – mgr Oliwia Sabat

Data złożenia wniosku o rozpoczęcie stażu: 31.08.2016 r.

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r.

Termin zakończenia stażu: 31.05.2019 r.

§8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Doskonalenie kompetencji zawodowych.

- aktywny udział w warsztatach, kursach, szkoleniach adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli i inne instytucje,

- aktywny udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.

cały okres stażu

2.

Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej

i wychowawczej.

- tworzenie i wdrażanie planów pracy dydaktycznej,

- indywidualizacja pracy z uczniem,

- doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania,

- wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu,

- stały kontakt z pedagogiem szkolnym lub innymi specjalistami ( w miarę potrzeb),

- współpraca z rodzicami uczniów.

cały okres stażu

3.

Reorganizacja warsztatu pracy.

- opracowywanie pomocy dydaktycznych,

- zaopatrywanie pracowni biologicznej w środki dydaktyczne, plansze, foliogramy, plakaty, prezentacje multimedialne itp.,

na bieżąco

4.

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki przedmiotu oraz zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.

- systematyczna lektura literatury pedagogicznej i publikacji internetowych,

- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu,

- systematyczna lektura czasopism o tematyce biologicznej i przyrodniczej min. „Biologia w szkole”,

- współpraca z doradcą metodycznym,

- współpraca z wydawnictwami pedagogicznymi.

na bieżąco

5.

Podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.

- organizacja konkursów szkolnych,

- praca w zespole przedmiotowym, komisji rekrutacyjnej do gimnazjum i innych zespołach wg przydziału.

cały okres stażu

6.

Systematyczna analiza podejmowanych działań.

- tworzenie i stosowanie narzędzi do pomiarów efektów pracy dydaktyczno – wychowawczej ( testy diagnozujące, ankiety),

- analiza wyników egzaminów próbnych, zewnętrznych,

- modyfikacja PZO,

- określanie słabych i mocnych stron efektów kształcenia,

- autorefleksja.

na bieżąco

§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w

organizacji warsztatu pracy.

- tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera, urządzeń wielofunkcyjnych i Internetu,

- wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych oraz prowadzenia dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej,

- publikacja własnych materiałów na stronach internetowych,

- korzystanie z zasobów edukacyjnych ...