Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANKIETA EWALUACYJNA MOTYWACJI UCZNIÓW DO UCZENIA SIĘ
Bardzo proszę o sumienne wypełnienie ankiety
Zaznacz czynniki, które stanowią Twoją motywację do nauki (ponumeruj kolejność wg hierarchii ważności)a) chęć zdobycia dobrej ocenyb) uniknięcie oceny niedostatecznejc) moje cechy charakteru (obowiązkowość, solidność)d) chęć zdobycia wiedzye) chęć zdobycia dobrego zawoduf) wymóg rodzicówg) inne (określ jakie!)....................................................................................2) Jak przygotowujesz się do zajęć z biologii?a) chętnieb) z przymusuc) zależy od przedmiotud) z dużym zaangażowanieme) ogólnief) do sprawdzianu więcej niż na bieżąco
3) Czy ocena niedostateczna:a) mobilizuje Cię do pracyb) zniechęca
4) Czy zdobyte dobre oceny:a) powodują, że nadal chętnie się uczyszb) powodują, że uczysz się mniej tego przedmiotu
5) Czy lubisz się uczyć biologii?a) takb) niec) średnio6) Ile czasu (średnio) poświęcasz na przygotowanie do sprawdzianu z tego przedmiotu?............................................................................................................................
6) Czy uczysz się na bieżąco?a) zawszeb) gdy spodziewam się pytaniac) nie zawsze7) Czy nauczyciel biologii ma wpływ na Twoje przygotowanie do zajęć (jeśli tak to napisz jaki)?....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8) W jaki sposób według Ciebie nauczyciel biologii powinien motywować uczniów do wykonywania zadań?a) umiejętnie stosować nagrody i karyb) nawiązywać podczas zajęć do praktyki życiowejc) starać się prowadzić ciekawe i urozmaicone lekcjed) stosować pomoce naukowee) dostosować treść ćwiczeń do oczekiwań uczniów9) Cechy, które nie podobają Ci się w postawach nauczyciela biologii:a) surowośćb) zbytnia impulsywność i nerwowośćc) brak zaangażowaniad) krzykliwośće) pobłażliwośćf) przedmiotowe traktowanie uczniag) nieobowiązkowośćh) niesprawiedliwość w postępowaniu i ocenie ucznia10. Jakie cechy Twoim zdaniem powinien posiadać wzorowy nauczyciel?.............................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………
11.Co zachęca Cię do uczenia się? (zaznacz wszystkie odpowiedzi, które uważasz za słuszne)
Gdy dostaję dobre stopnie
Gdy dostaję pochwałę od nauczyciela
Gdy nauczyciel daje mi wskazówki, jak dalej pracować
Gdy otrzymam niższą ocenę, niż chciałem/ chciałam
Gdy nauczyciel pokazuje mi, jakie błędy popełniłem/ popełniłam
Gdy sam/ sama mogę ocenić swoją pracę
Gdy dostaję ciekawe zadanie do wykonania
Gdy mogę uczyć się z innymi
Gdy nauczyciel mnie pochwali na forum klasy
Gdy znam zasady oceniania
Gdy lekcje są ciekawe
12. Uzupełnij:
Uczę się, ponieważ ……………………………………………………………………….
Najchętniej uczę się, kiedy….. ………………………………………………………….
Do uczenia się najbardziej zachęca mnie ………………………………………………
Kiedy się czegoś dobrze nauczę to ……………………………………………………..
Podczas lekcji najbardziej lubię……………………………………………………..
Podczas lekcji najbardziej nie lubię………………………………………………….
Chciał(a)bym, aby podczas lekcji…………………………………………………….
Bardzo dziękuję za wypełnienie ankiety