Dodaj publikację
Autor
Emilia Dobek-Galica
Data publikacji
2019-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja ma na celu wzbogacanie wiedzy o języku traktowanym jako nieustannie rozwijający się system, poprzez zapoznanie uczniów z wyrażeniami ze slangu amerykańskiego i brytyjskiego jak i podnoszenie kompetencji uczniów w zakresie rozumienia ze słuchu oraz rozwijania umiejętności uczniów w zakresie mówienia w języku angielskim.
 Pobierz (docx, 13,9 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI

Temat: Id like 2 listN 2 rap.

Cele: - wzbogacanie wiedzy o języku traktowanym jako nieustannie rozwijający się system,

poprzez zapoznanie uczniów z wyrażeniami ze slangu amerykańskiego i brytyjskiego

- podnoszenie kompetencji uczniów w zakresie rozumienia ze słuchu

- rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie mówienia w języku angielskim

Formy: praca indywidualna, praca w parach,

ETAPY LEKCJI

1.WPROWADZENIE

Nauczyciel rozdaje kartę pracy, na której znajdują się ilustracje trzech telefonów komórkowych z różnymi wiadomościami tekstowymi. Wiadomości zapisane są w sposób slangowy. Po zapoznaniu się uczniów z materiałem stymulującym, nauczyciel pyta co ich zdaniem będzie tematem lekcji. Następnie informuje uczniów, że głównym celem zajęć lekcyjnych jest ich zapoznanie z kilkoma wyrażeniami ze slangu amerykańskiego i brytyjskiego. Na początku zajęć lekcyjnych nauczyciel pyta uczniów w jaki sposób zdefiniowaliby pojęcie slangu, po czym przedstawia definicję ze słownika angielsko-angielskiego. Następnie nauczyciel pyta uczniów:

Dlaczego język uczniów tak często się zmienia?

Kiedy możemy posługiwać się slangiem, a kiedy konieczne jest zastosowanie

oficjalnego języka?

2. CZĘŚĆ GŁÓWNA`

Kolejnym etapem zajęć jest praca indywidualna. Zadaniem uczniów jest rozszyfrowanie informacji tekstowej zawartej w materiale stymulującym. Następnie nauczyciel rozdaje uczniom quiz, który zawiera różne wyrażenia slangowe. Zadanie uczniów polega na rozwiązaniu quizu. W kolejnym zadaniu nauczyciel prosi uczniów o wysłuchanie audycji telewizyjnej z osobą z Wielkiej Brytanii i Ameryki, które w humorystyczny sposób sprawdzają swoją wiedzę dotyczącą slangu. Zadanie uczniów polega na rozwiązaniu zadań w oparciu o wysłuchany dialog. Po dwukrotnym wysłuchaniu materiału, nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania. Kolejnym zadaniem uczniów jest wysłuchanie piosenki, w której ukryte są wyrażenia slangowe. Nauczyciel rozdaje tekst piosenki z brakującymi wyrazami. Zadanie uczniów polega na ich uzupełnieniu. Po wysłuchaniu nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania.

Zadaniem kończącym lekcje jest dyskusja nauczyciela z uczniami na temat slangu. Nauczyciel porusza następujące kwestie:

Niektórzy uważają, ze ludzie posługujący się slangiem są leniwi.

Czy trudno jest posługiwać się slangiem w obcym języku?

Czy w Twoim języku ojczystym obecne są wyrażenia slangowe zaczerpnięte z innego języka? Czy angielskie wyrażenia slangowe są używane w języku polskim?

3. ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ

Nauczyciel podsumowuje zajęcia lekcyjne.

Zadaje zadanie domowe. (Zadaniem uczniów jest napisanie dialogu na dowolny temat, w którym użyją jak największą ilość nowo poznanych wyrażeń slangowych.)

Chwali pracę uczniów.