Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
Nowoczesne metody nauczania języka obcego
Nauczyciel: Magdalena Kania
Klasa: III-IV
Data: 20.02.2017r.
Temat lekcji: Everyday activities.
Cel lekcji: Zapoznanie uczniów z czasownikami dnia codziennego (Mój dzień)
Motywowanie uczniów (poprzez bajkę, zabawę, zachęcanie słowem i nagradzanie naklejkami)
Cele operacyjne:
Uczeń rozumie i rozpoznaje czynności życia codziennego
Uczeń nazywa i dopasowuje czynności dnia codziennego
Uczeń prawidłowo wymawia tekst wiersza/piosenki
Uczeń rozumie teksty prezentowanej historyjki
(m.in. „What time is it?, It’s 6 o’clock. It’s half past …..,
It’s late, but, then)
Uczeń zna bohaterów i bajkę, z której pochodzi historyjka
Uczeń rozumie pytanie: „What’s here?”,
Metody: słowna, komunikacyjna, aktywizująca, wiersz/piosenka, historyjka
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, z tablicą multimedialną
Techniki pracy: imitacja chóralna, słuchanie ze zrozumieniem, dedukcja, dopasowywanie, rytmiczne recytowanie, odgrywanie ról
Pomoce dydaktyczne: tablica multimedialna, pendrive, nagrania, kserokopia słówek, naklejki
Przebieg lekcji:
Czynności organizacyjne:
-sprawdzenie listy obecności
-rozgrzewka językowa – zaśpiewanie piosenki „There’s a school”
-poinformowanie uczniów o celu lekcji
-zapisanie tematu
2. Prezentacja nowego materiału:
- przedstawienie czasowników zapisanych w wersji elektronicznej na tablicy multimedialnej
- nauka znaczeń oraz wymowy przedstawionych czasowników
- wklejenie nowo poznanych słówek do zeszytu (każdy uczeń otrzymuje kopię czasowników)
3. Zapoznanie uczniów z piosenką „I get up”
4. Chóralne powtarzanie tekstu piosenki.
5. Ćwiczenie interaktywne – dopasowywanie zdań do obrazków.
6. Ćwiczenie „Tell me what is it?” z użyciem interaktywnych flashcards.
7. Multimedialna historyjka oparta na bajce „Nowe szaty cesarza”
(„The Emperor’s New Groove”)
- prezentacja historyjki
- sprawdzenie czy dzieci wiedzą o jaką chodzi bajkę, a jeśli tak to czy mogą podać informacje na temat tej bajki lub opowiedzieć jej treść (obrazki bohaterów)
- uczniowie samodzielnie próbują odgadnąć treść wypowiadanych kwestii
- wspólne powtarzanie treści historyjki
- odrywanie ról
8. Powtórzenie poznanych czynności dnia codziennego (ćwiczenie: „What is missing?” – „Czego brakuje?”
9. Zapisanie i omówienie pracy domowej.
10. Nagrodzenie aktywnych dzieci naklejkami.
11. Pożegnanie się z uczniami.
(12. Ćwiczenie rezerwowe – „Show the activity” – dzieci odgadują pokazywane czynności)