Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kubatek
Data publikacji
2019-05-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program przeznaczony jest do realizacji w nauczaniu języka angielskiego w grupie uczniów drugiej klasy, którzy kontynuują naukę języka angielskiego jako języka obcego w Szkole Podstawowej. ój program podkreśla istotę dwóch bardzo ważnych we współczesnym świecie kompetencji kluczowych porozumiewania się w języku obcym oraz kompetencji informatycznych. Obejmuje poszerzanie wiedzy w tych dwóch obszarach, przy założeniu nauki połączonej z zabawą, ze szczególnym naciskiem na utrwalanie oraz rozwijanie słownictwa, a także sprawności językowych, tj. słuchania, mówienia, które umożliwią swobodne komunikowanie się. Dzieci poznają podstawy języka programowania. Poza celami edukacyjnymi, w programie zawarto również cele wychowawcze takie jak rozwijanie zainteresowań uczniów, wzbudzanie szacunku dla innej kultury, umiejętność pracy w grupach.
 Pobierz (pdf, 91,5 KB)

Podgląd treści

Autorski program zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego

„Play and learn – baw się i ucz”

dla uczniów klasy II
w Szkole Podstawowej

w Miejscowość

Autor: mgr imię i nazwisko
Przedmiot: język angielski
Etap edukacyjny: I etap edukacyjny: klasa II szkoły podstawowej
Typ kursu: pozalekcyjne zajęcia rozwijające zainteresowania
Ilość godzin: 1 godzina lekcyjna co dwa tygodnie

Spis treści
I Wstęp............................................................................................3
II Opis programu.............................................................................4
III Cele programu:...........................................................................6
IV Treści nauczania:........................................................................7
V Procedury osiągania celów........................................................10
1/ Metody nauczania................................................................................................10
2 /Techniki nauczania..............................................................................................11
3 /Formy pracy........................................................................................................13
4 / Materiały i środki dydaktyczne..........................................................................13
VI Ewaluacja programu................................................................13
VII Bibliografia:............................................................................14

I Wstęp

W dzisiejszych czasach znajomość języka obcego stała się niezmiernie ważna.
Dodatkowy język jest „kluczem” otwierającym wiele możliwości na różnych

płaszczyznach: językowej, kulturowej, politycznej, gospodarczej. Chodzi tu nie tylko
o kwestie zdobycia wymarzonego zawodu, miejsca pracy, czy stanowiska
w dowolnie wybranym kraju. W dobie globalizacji otwieramy się także
na kształcenie poza granicami kraju, kontakty międzyludzkie oraz podróże po całym
świecie. We wszystkich wymienionych obszarach język angielski wiedzie prym.
Dlatego jego znajomość jest taka ważna.

Kreatywność i zdolność logicznego myślenia są równie ważne. W świecie,
gdzie nauka i rozwój mkną do przodu wiedza już nie wystarcza. Podstawą staje się
pomysłowość, umiejętność adaptacji i radzenia sobie w różnych sytuacjach.
Nauczanie dzieci programowania stwarza podstawy do takich właśnie postaw,
rozwijając kreatywne i analityczne myślenie oraz ucząc rozwiązywania problemów.
Dzieci mają niezwykle chłonny umysł oraz naturalną ciekawość świata,
co sprawia, iż przekazywane im wiadomości oraz umiejętności są opanowywane
szybko i z łatwością, pod warunkiem, że zostaną zaprezentowane w odpowiedni
sposób. Dlatego też, tak ważna jest nauka języka angielskiego od najmłodszych lat.
Istotą wczesnej nauki języka są nie tylko korzyści wynikające z opanowania języka,
ale również kształtowanie postaw tolerancji do innych kultur, pozytywnego
nastawienia do procesu uczenia oraz rozbudzanie ciekawości i chęci poszukiwania.

II Opis programu

Mój program podkreśla istotę dwóch bardzo ważnych we współczesnym
świecie kompetencji kluczowych porozumiewania się w języku obcym oraz
kompetencji informatycznych.
Obejmuje poszerzanie wiedzy w tych dwóch

obszarach, przy założeniu nauki połączonej z zabawą, ze szczególnym naciskiem na
utrwalanie oraz rozwijanie słownictwa, a także sprawności językowych, tj. słuchania,
mówienia, które umożliwią swobodne komunikowanie się. Dzieci poznają podstawy
języka programowania. Poza celami edukacyjnymi, w programie zawarto również
cele wychowawcze takie jak rozwijanie zainteresowań uczniów, wzbudzanie
szacunku dla innej kultury, umiejętność pracy w grupach.

Program ma również na celu stworzenie sposobności do częstszego kontaktu
uczniów z językiem. Wiadomo, że, aby ...