Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Zielińska
Data publikacji
2019-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

• Program przeznaczony jest dla dziewcząt i chłopców klas technikum. • Zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godzin lekcyjnych w tygodniu. • Zajęcia odbywają się na sali gimnastycznej i boisku szkolnym. • Drużyna prowadzona jest przez nauczyciela wychowania fizycznego. • Rozwijanie zainteresowania piłką nożną. • Zaszczepienie wśród młodzieży nawyku zdrowego stylu życia, oraz chęci do uprawiania sportu. • Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej uczniów. • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych. • Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
 Pobierz (docx, 29,8 KB)

Podgląd treści

PROGRAM WŁASNY SPORTOWYCH ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Z PIŁKI NOŻNEJ CHŁOPCÓW I DZIEWCZĄT

W TECHNIKUM TECHNOLOGI CYFROWYCH W SZCZECINIE

OPRACOWAŁA

ALEKSANDRA ZIELIŃSKA

NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

„Życie jest ruchem”.

Spis treści:

Wstęp

Cele

Założenia

Zadania szkoły

Tematyka

Wiadomości

Działania wychowawcze

Formy i metody realizacji programu, środki dydaktyczne

Przewidywane osiągnięcia uczniów

Sposób realizacji

Ewaluacja

WSTĘP

Inspiracją do poprowadzenia dodatkowych zajęć z piłki nożnej było rozbudzenie zainteresowań uczniów różnymi formami spędzenia czasu wolnego, oraz fakt, że dzieci bardzo lubią grać w piłkę nożną. Zajęcia sportowe stanowią istotną część kształcenia i wychowania ogólnego. Gra w piłkę nożną jest ulubioną formą zajęć wielu uczniów, ponieważ pozwala odreagować napięcia, daje możliwość radosnego i spontanicznego „ wyżycia się”. Ćwiczenia ruchowe są doskonałą alternatywą dla „ siedzącego” stylu życia. Zwiększona i systematyczna aktywność ruchowa człowieka może łagodzić bądź usuwać występowanie niektórych objawów chorób cywilizacyjnych.. Zajęcia sportowe kształtują wszechstronny i harmonijny rozwój, orientację ruchową i koordynację wzrokowo- ruchową, stwarzają dzieciom i młodzieży możliwość odpoczynku psychicznego, pozwalają wyładować agresję. Atrakcyjność takich zajęć stwarza możliwość zagospodarowania czasu wolnego, ukierunkowania na pożyteczną formę zajęć.

Piłka nożna uczy współdziałania w grupie, samodyscypliny i samooceny, kształtuje poczucie własnej wartości oraz uczy wytrwałości w dążeniu do celu.

CELE

OGÓLNE:

Przestrzeganie przepisów BHP.

Przygotowanie organizmu do wysiłku poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Wszechstronny i harmonijny rozwój psychofizyczny młodzieży.

Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

Ukazanie sposobu na aktywne wykorzystanie czasu wolnego.

Przygotowanie do samodzielnego organizowania i sędziowania gry.

Współdziałanie w grupie, pomoc słabszemu.

Stosowanie zasady „fair play”, kultura kibicowania.

Przygotowanie do udziału w zawodach sportowych międzyszkolnych oraz międzyklasowych.

Przygotowanie do samodzielnego organizowania i sędziowania gry.

Kształtowanie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu.

Wdrażanie do samodyscypliny w czasie ćwiczeń.

SZCZEGÓŁOWE:

Rozwijanie zainteresowań.

Nauczenie i doskonalenie różnych form aktywności ruchowej.

Podnoszenie własnej sprawności.

Dbałość o sprawność i zdrowie.

Budzenie wiary we własne możliwości.

Pokonywanie tremy i nieśmiałości.

Czerpanie radości z udziału w zajęciach.

Rozwijanie indywidualnych zdolności każdego ucznia, jego inicjatywy, aktywności, samodzielności.

Kształtowanie postaw moralnych i społecznych: wytrwałość, systematyczność, samodyscyplinę, szacunek, prawdomówność, umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach.

Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich umiejętności przed szerszą publicznością.

ZAŁOŻENIA

Program przeznaczony jest dla dziewcząt i chłopców klas technikum.

Zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godzin lekcyjnych w tygodniu.

Zajęcia odbywają się na sali gimnastycznej i boisku szkolnym.

Drużyna prowadzona jest przez nauczyciela wychowania fizycznego.

Rozwijanie zainteresowania piłką nożną.

Zaszczepienie wśród młodzieży nawyku zdrowego stylu życia, oraz chęci do uprawiania sportu.

Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej uczniów.

Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych.

Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów ...