Dodaj publikację
Autor
Justyna Małetka
Data publikacji
2019-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
85

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz obserwacji, wypełniany przez nauczyciela, którego zajęcia hospituje dyrekcja.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści


Nr-R6-9 ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ

1.Imię i nazwisko nauczyciela _Justyna Małetka_________
2.Przedmiot _zajęcia z wychowawcą klasa I b LO data 28.01.2019 r.
3.Temat lekcji Jak radzić sobie ze stresem?
4.Zagadnienia programowe Umiejętność radzenia sobie z emocjami.
5.Cele i zadania (szczegółowe-uczniowskie-operacyjne):

|L.p. |Czynności ucznia |Poziom taksonom. |Kategoria celu |
|1. |Uczeń zna pojęcie „stres” |wiadomości |B |
| | | | |
|2. |Uczeń zna fazy stresu |wiadomości |B |
| | | | |
|3. |Uczeń potrafi wskazać sposoby radzenia sobie ze stresem |umiejętności |C |
| | | | |
| | | | |
| |Uczeń stosuje poznane techniki radzenia sobie ze stresem| | |
| | | | |
|4. | |umiejętności |D |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |

6. Zagadnienia wychowawcze Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z sytuacjami problemowymi, wspomaganie rozwoju psychofizycznego uczniów.
7.Metody pogadanka, wizualizacja, metoda „przez przeżywanie”
8.Formy pracy: grupowa, indywidualna, grupowa
9.Zagadnienia podstawowe (na ocenę dst.)--------------------------------------
________________________________________________________________________________________________________________________
10.Zaplanowane formy kontroli-------------------------------------------------
____________________________________________________________
11.Stosowane środki dydaktyczne prezentacja multimedialna, karty ćwiczeń, sprzęt multimedialny, plansza, muzyka relaksacyjna
12. Literatura metodyczna Ed Boenisch, C. Michele Haney – „Twój stres” GWP 2002, M.Chomczyńska-Miliszkiewicz –„Polubić szkołę” , WSiP , W-wa 1998
13. Przebieg lekcji:

|L.p. |Tok lekcji- czynności nauczyciela |Czynności ucznia |
|1. |Część wstępna: | |
| |- powitanie uczniów, czynności organizacyjne, sprawdzenie obecności |uczniowie śledzą wstęp prezentacji multimedialnej |
| |- nauczyciel podaje temat i cele lekcji | |
| |- nauczyciel podaje „nacobezu” | |
| | | |
| |Część właściwa | |
|2. |- nauczyciel rozdaje uczniom ćwiczenie do wykonania |uczniowie wykonują ćwiczenie, następnie prezentują |
| |- nauczyciel komentuje efekty pracy uczniów |efekty pracy |
| |- nauczyciel za pomocą prezentacji multimedialnej omawia zagadnienia związane ze | |
| |stresem |uczniowie śledzą prezentację |
| |- nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia nr 2 (Radzenie sobie ze stresem)| |
| | |uczniowie wykonują ćwiczenie i prezentują efekty |
| |- nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia nr 3 (Szukanie pozytywnych stron|swojej pracy |
| |różnych sytuacji) |uczniowie wykonują ćwiczenie i prezentują efekty |
| | |swojej pracy |
| |Cześć końcowa | |
| |- podsumowanie (rekapitulacja zajęć) |uczniowie przekazują nauczycielowi informację |
| |- ewaluacja lekcji |zwrotną |
| | | |
| | | |
| | | |
|3. | | |
| | | |
| | | |

……………………………
podpis nauczyciela