Dodaj publikację
Autor
Zofia Pajka
Data publikacji
2019-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Health- wprowadzenie słownictwa
 Pobierz (doc, 67,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusza zajęć języka angielskiego w klasie szóstej

Klasa: VI
Temat/ Rodzaj zajęć: Health - wprowadzenie słownictwa dotyczącego chorób.

❖ Monitoring podstawy programowej:

1. Realizowane w czasie obserwowanych zajęć cele kształcenia (wymagania ogólne):
• Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych
• Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne
• Uczeń samodzielnie bardzo krótkie wypowiedzi ustne
2. Treści nauczania (wymagania szczegółowe) realizowane w czasie obserwowanych zajęć:
• Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych- leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych w zakresie tematu zdrowie- samopoczucie
• Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu:
o reaguje na polecenia
o rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego
o rozumie ogólny sens prostego tekstu
o wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście słuchanym
o rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych- u lekarza
• Uczeń reaguje ustnie w prostych sytuacjach dnia codziennego

3. Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej zgodne z zalecanymi w podstawie programowej
• Zapewnienie uczniom dobrych warunków do nauki języka obcego poprzez stosowanie wielu pomocy dydaktycznych, takich jak, tablica interaktywna, laptop, odtwarzacz płyt CD, płyt CD, słuchawek dla każdego ucznia, pomocy audiowizualnych: oprogramowania iTools, strony internetowej. Zapewnienie uczniom dużego kontaktu z językiem angielskim poprzez stosowanie tego języka, jako języka komunikacji na lekcji.

• Włączanie każdego ucznia w proces lekcyjny bez względu na poziom ich umiejętności, wykorzystując wiadomości uczniów zdobyte na lekcjach tego przedmiotu w klasach młodszych.

• Stosowanie różnych metod i form pracy

• Zapewnienie uczniom realizowania celów komunikacyjnych poprzez porozumiewanie się w języku obcym.

❖ Metody pracy:
• audio- wizualna
• aktywizujące np. zadawanie pytań, używanie gestów i mimiki, zadania interaktywne z użyciem tablicy multimedialnej
• komunikacyjna
❖ Formy pracy:
• praca całą klasą
• praca w grupach
• praca indywidualna
❖ Zastosowane środki dydaktyczne:
• podręcznik
• płyta CD
• laptop
• tablica multimedialna
• oprogramowanie podręcznika iTools
• projektor
• strona internetowa www.youtube.pl

❖ Przebieg zajęć:
. 1. Czynności organizacyjne:
• przywitanie uczniów
• sprawdzenie obecności
• zapisanie tematu w dzienniku lekcyjnym
• przedstawienie uczniom tematu lekcji oraz jej celów, zapisanie tematu i notatki do zeszytu
2. Prezentacja materiału:
• Nauczyciel prezentuje uczniom obrazki przedstawiające różne choroby na tablicy multimedialnej. Uczniowie powtarzają słówka i starają się je zapamiętać.
• Wybrani uczniowie podchodzą do tablicy multimedialnej i wykonują ćwiczenie- dopasowują angielskie wyrazy do nazw chorób, pozostali uczniowie wykonują podobne ćwiczenie w podręczniku (ćw.1, str. 97), następnie jeszcze raz powtarzają nowe słówka
• Używając struktury gramatycznej Has he/she got…? nauczyciel zadaje pytania dotyczące chorób przedstawionych na obrazkach, uczniowie odpowiadają i podają nazwę właściwej choroby
3. Aktywizacja i utrwalenie materiału:
• Uczniowie wykonują ćwiczenie na rozumienie ze słuchu- wypisują prawidłowe nazwy chorób, o których było mowa w dialogach (ćw. 2, str. 97)
• Następnie ...