Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt popularyzujący aktywność fizyczną wśród uczniów w wieku wczesnoszkolnym
„Sport to zdrowie – każdy uczeń ci to powie - edukacja dla sportu i aktywności fizycznej propagująca różne dziedziny sportu jako alternatywę na wolny czas”
Autorzy projektu:
Katarzyna Czoch, Dorota Strzódka, Justyna Reclik
Streszczenie projektu
Innowacja pedagogiczna:
„Sport to zdrowie – każdy uczeń ci to powie – edukacja dla sportu i aktywności fizycznej propagująca różne dziedziny sportu jako alternatywę na wolny czas” skierowana jest do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, pokazanie dzieciom oraz rodzicom jak sport oddziałując wszechstronnie, uczy dzieci pokonywać trudności, oraz poprawia formę psychiczną w procesie edukacyjnym. Aktywność ruchowa sprzyja nawiązywaniu relacji międzyludzkich, w tym również dzieciom niepełnosprawnym, oraz pokonywaniu własnych słabości.
Sport jest nie tylko aktywnością fizyczną , ale też walką z własnymi słabościami i pokonywaniem ich. Niepełnosprawność ruchowa sprawia, że proste z pozoru czynności okazują się trudnymi do wykonania. W tej dziedzinie sport zaczyna być ścieżką do
osiągnięcia samodzielności oraz poczucia samorealizacji. Aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie dobrej formy fizycznej oraz emocjonalnej. W wielu sytuacjach buduje ona
pewność siebie oraz umożliwia zbudowanie relacji społecznych.
Ruch we wszystkich przejawach jest najprostszym i najłatwiejszym sposobem rozładowania nadmiaru napięcia psychicznego, jest czynnikiem silnie cementującym poczucie przynależności do grupy. Chodzi nie tylko o podnoszenie sprawności fizycznej u dzieci, ale również o wyzwalanie optymizmu, radości życia i przekonania, że z sytuacji, w jakiej się dziecko znalazło jest optymalne wyjście. Oprócz sportu szeroko rozumianego chcielibyśmy w naszym projekcie na zajęciach ruchowych pokazać dzieciom inne możliwości zabawy sportowej, bazując na bazie lokalowej, wyposażeniu sali gimnastycznej jak też wsparcia ze strony rodziców do realizowania niektórych zadań.
Rozpoczynając naukę w szkole podstawowej dzieci są w wieku, który bywa nazywany okresem dziecka doskonałego. Biorąc pod uwagę rozwój motoryczny uczniowie w klasach I-III z bardzo dużą łatwością są w stanie opanować nowe umiejętności ruchowe, jednocześnie osiągając bardzo wysoki poziom.
W ich zachowaniu dominuje bardzo duża spontaniczność ruchowa. W związku z tym bardzo ważny jest właściwy dobór metod i form pracy, które pozwolą prawidłowo zrealizować założenia podstawy programowej oraz poszerzenie tej oferty edukacyjnej o nowe działania, popularyzując na każdą porę roku dla naszych uczniów inny sport.
Projekt został podzielony na trzy części, w których będziemy rozwijać i propagować inną dziedzinę sportu, rozwijając sprawność fizyczną. W okresie jesiennym będą prowadzone zajęcia ruchowe z tańca integracyjnego, aerobiku, zabaw grupowych przy muzyce. Zajęcia będą prowadzone cyklicznie, w każdy tydzień uczniowie będą mieli jedną wspólna godzinę, podczas której będą poznawać układy tańca, poznawać podstawowe kroki do wspólnych układów tanecznych ...