Dodaj publikację
Autor
Mariusz Jagiełło
Data publikacji
2019-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan metodyczny do trzeciej klasy technikum informatycznego (351203 - symbol zawodu), przedmiot - pracownia aplikacji internetowych (klasyfikacja EE.09).
 Pobierz (pdf, 506,0 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół Techniczno – Informatycznych

w Elblągu

autor: Mariusz Jagiełło

PLAN METODYCZNY

Przedmiot: Pracownia aplikacji internetowych

Klasa: III - Technik Informatyk

Temat: Tworzenie skryptów z użyciem instrukcji warunkowej IF, JavaScript.

Czas trwania: 1 godz. lekcyjna (45’)

ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH:

 ogólne wiadomości o instrukcji warunkowej if w JavaScript,

 prawidłowa definicja instrukcji if w JavaScript,

 prawidłowa definicja i implementacja operatorów logicznych w JavaScript.

CELE LEKCJI:

a) wiadomości i ich rozumienie:

 uczeń utrwali definicję instrukcji warunkowej if w JavaScript,

 uczeń utrwali definicję i implementację operatorów logicznych.

b) umiejętności:

 uczeń nabierze wprawy w prawidłowym konstruowaniu instrukcji warunkowej if w JavaScript,

 uczeń nabierze wprawy w tworzeniu programów w oparciu o instrukcję warunkową if w JavaScript,

 uczeń nabierze wprawy w prawidłowej implementacji operatorów logicznych.

METODA PRACY:

 pogadanka wstępna,

 pokaz z instruktażem,

 ćwiczenia przedmiotowe.

FORMA PRACY: indywidualna.

POMOCE DYDAKTYCZNE:

 zestawy komputerowe z oprogramowaniem notepad++ 7.5.8, Online JavaScript Editor https://js.do/

 projektor multimedialny,

tablica.

Literatura:

JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Marcin Lis, 2013

1

Ogniwa lekcji

Czynności uczniów

Docelowe

Zadania pośredniczące

Czynności nauczyciela

Czas

Środki dydaktyczne

1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność.

Wstępna

1. Poznają cele lekcji.

1. Uczniowie wpisują adres
strony www z materiałami do
zajęć (Załącznik 1)

2. Nauczyciel przygotowuje uczniów do pracy

poprzez uświadomienie celów lekcji, podanie
tematu oraz krótkie zaprezentowanie toku
zajęć.

Wprowadzająca

1. Uczniowie utrwalają

1. Uczniowie obserwują

1. Nauczyciel przeprowadza pogadankę na temat

definicję schemat
instrukcji warunkowej if
oraz operatorów
logicznych w JavaScript
oraz korzyści
wynikające z ich
stosowania.

schemat oraz ideę
działania instrukcji
warunkowej if oraz
operatorów logicznych w
JavaScript

instrukcji warunkowej if oraz operatorów
logicznych w programowaniu.

2. Nauczyciel omawia schemat oraz ideę
działania instrukcji warunkowej if oraz
operatorów logicznych w JavaScript oraz cel
ich stosowania

Uczniowie:

Uczniowie:

Nauczyciel:

1. obserwują efekt

1. prezentuje, przy użyciu projektora

działania programu
napisanego w oparciu o
instrukcje warunkową if

2. obserwują poszczególne
etapy pracy nauczyciela

multimedialnego, przykład użycia instrukcji
warunkowej if w programie;

2. pokazuje, za pomocą projektora

multimedialnego, poszczególne etapy tworzenia
programu w JavaScript wykorzystującego
instrukcję warunkową if (Załącznik 2);

2’

3’

7’

 projektor

multimedialny

tablica

 komputer z

oprogramowaniem

notepad++ 7.5.8,

10’

Online JavaScript

Editor https://js.do/

2.1.4.0,

Główna

1.

tworzą kod programu na
podstawie obserwacji
działań nauczyciela;

3. naśladują poszczególne

3. wydaje polecenie, aby każdy uczeń wykonał

 projektor

etapy działań
nauczyciela

poszczególne czynności (wg zał. 2) naśladując
nauczyciela;

multimedialny,

tablica

2

2. samodzielnie tworzą

4. odtwarzają

4. prosi o samodzielne napisanie powyższego

kod programu ...