Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Techniczno – Informatycznych
w Elblągu
autor: Mariusz Jagiełło
PLAN METODYCZNY
Przedmiot: Pracownia aplikacji internetowych
Klasa: III - Technik Informatyk
Temat: Tworzenie skryptów z użyciem instrukcji warunkowej IF, JavaScript.
Czas trwania: 1 godz. lekcyjna (45’)
ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH:
ogólne wiadomości o instrukcji warunkowej if w JavaScript,
prawidłowa definicja instrukcji if w JavaScript,
prawidłowa definicja i implementacja operatorów logicznych w JavaScript.
CELE LEKCJI:
a) wiadomości i ich rozumienie:
uczeń utrwali definicję instrukcji warunkowej if w JavaScript,
uczeń utrwali definicję i implementację operatorów logicznych.
b) umiejętności:
uczeń nabierze wprawy w prawidłowym konstruowaniu instrukcji warunkowej if w JavaScript,
uczeń nabierze wprawy w tworzeniu programów w oparciu o instrukcję warunkową if w JavaScript,
uczeń nabierze wprawy w prawidłowej implementacji operatorów logicznych.
METODA PRACY:
pogadanka wstępna,
pokaz z instruktażem,
ćwiczenia przedmiotowe.
FORMA PRACY: indywidualna.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
zestawy komputerowe z oprogramowaniem notepad++ 7.5.8, Online JavaScript Editor https://js.do/
projektor multimedialny,
tablica.
Literatura:
JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Marcin Lis, 2013
1
Ogniwa lekcji
Czynności uczniów
Docelowe
Zadania pośredniczące
Czynności nauczyciela
Czas
Środki dydaktyczne
1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność.
Wstępna
1. Poznają cele lekcji.
1. Uczniowie wpisują adres
strony www z materiałami do
zajęć (Załącznik 1)
2. Nauczyciel przygotowuje uczniów do pracy
poprzez uświadomienie celów lekcji, podanie
tematu oraz krótkie zaprezentowanie toku
zajęć.
Wprowadzająca
1. Uczniowie utrwalają
1. Uczniowie obserwują
1. Nauczyciel przeprowadza pogadankę na temat
definicję schemat
instrukcji warunkowej if
oraz operatorów
logicznych w JavaScript
oraz korzyści
wynikające z ich
stosowania.
schemat oraz ideę
działania instrukcji
warunkowej if oraz
operatorów logicznych w
JavaScript
instrukcji warunkowej if oraz operatorów
logicznych w programowaniu.
2. Nauczyciel omawia schemat oraz ideę
działania instrukcji warunkowej if oraz
operatorów logicznych w JavaScript oraz cel
ich stosowania
Uczniowie:
Uczniowie:
Nauczyciel:
1. obserwują efekt
1. prezentuje, przy użyciu projektora
działania programu
napisanego w oparciu o
instrukcje warunkową if
2. obserwują poszczególne
etapy pracy nauczyciela
multimedialnego, przykład użycia instrukcji
warunkowej if w programie;
2. pokazuje, za pomocą projektora
multimedialnego, poszczególne etapy tworzenia
programu w JavaScript wykorzystującego
instrukcję warunkową if (Załącznik 2);
2’
3’
7’
projektor
multimedialny
tablica
komputer z
oprogramowaniem
notepad++ 7.5.8,
10’
Online JavaScript
Editor https://js.do/
2.1.4.0,
Główna
1.
tworzą kod programu na
podstawie obserwacji
działań nauczyciela;
3. naśladują poszczególne
3. wydaje polecenie, aby każdy uczeń wykonał
projektor
etapy działań
nauczyciela
poszczególne czynności (wg zał. 2) naśladując
nauczyciela;
multimedialny,
tablica
2
2. samodzielnie tworzą
4. odtwarzają
4. prosi o samodzielne napisanie powyższego
kod programu ...