Dodaj publikację
Autor
Justyna Głowa
Data publikacji
2019-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Praca poświęcona jest aktywności plastycznej na zajęciach języka angielskiego, zawierająca przykłady ćwiczeń plastycznych.
 Pobierz (docx, 18,8 KB)

Podgląd treści

Techniki plastyczne wykorzystywane na zajęciach języka angielskiego w klasach I-III

Aktywność plastyczna pełni bardzo ważną rolę w edukacji wczesnoszkolnej, często jednak poświęca się jej zbyt mało uwagi na zajęciach z języka angielskiego. Działania w tym zakresie sprowadzają się jedynie do pokolorowania obrazka. A w rzeczywistości przecież różne formy działań plastycznych uczniów są wspaniałym czynnikiem pobudzającym proces mówienia, a także wspierającym naukę języka. Dziecko odkrywa świat za pomocą wszystkich zmysłów. Wykorzystuje je również, aby wyrażać swoje myśli i uczucia. Z pewnością motywacja dziecka będzie silniejsza, jeżeli zauważy ono, że jest w stanie stworzyć coś, na co dorośli zareagują z podziwem.

Podczas zajęć z języka obcego warto stosować różnorodne techniki plastyczne , które można dobrać odpowiednio w zależności od tematyki lekcji. Stosowane techniki stanowią urozmaicenie zajęć, a wykonane przez dzieci prace można wykorzystać do ćwiczeń językowych. Ponadto, wykorzystując różnorodne działania plastyczne podczas lekcji możemy dodatkowo wprowadzać i utrwalać słownictwo związane z wykonywanymi przez dzieci czynnościami. Dzieci poznają polecenia takie jak : narysuj, pokoloruj, wytnij, przyklej, zrób, zegnij itp.

Do każdego z zagadnień tematycznych warto jest dobrać inne zadanie plastyczne, aby uniknąć monotonii i znudzenia.

Jedną z najczęściej stosowanych i szczególnie polecanych przeze mnie form jest rysunek, ze względu na to, że dzieci rysują bardzo chętnie i można wykorzystać go w odniesieniu do wielu zagadnień. Podczas rysowania mamy możliwość sprawdzenia znajomości słownictwa oraz kształcimy umiejętność słuchania.

Forma rysunku jest bardzo pomocna przy okazji wprowadzanego słownictwa związanego z domem oraz przyimkami miejsca. Zadanie uczniów polega na narysowaniu różnych przedmiotów w określonym pomieszczeniu. Można w ten sposób sprawdzić w jakim stopniu dzieci rozpoznają nazwy mebli oraz przyimki miejsca.

Inną formą tego zadania jest narysowanie planu domu, z uwzględnieniem podziału na pokoje. Następnie możemy magnesami przyczepić kartoniki ze sprzętem domowym i taką pracę dobrze jest wykorzystać do gry typu „ Memory” polegającej na tym ,że jeden element znika lub zmienia swoje miejsce, a zadaniem dzieci jest odgadnąć jaki to element.

Kolejną formą wykorzystywaną przeze mnie na lekcji jest lepienie z plasteliny. Dzieci bardzo chętnie wykonują to ćwiczenie, które stosuję przy utrwaleniu części ciała , jednocześnie przypominając nazwy kolorów. Zadaniem dzieci jest ulepienie „potwora” według instrukcji nauczyciela, a następnie ulepienie własnego stwora przy użyciu własnej wyobraźni. Po zakończeniu pracy plastycznej opisujemy efekty swojej pracy w języku angielskim. To zadanie rozwija nie tylko umiejętności receptywne, ale także produktywne.

Podczas omawiania z uczniami rozdziału związanego ze zwierzętami proponuję kolejne zadanie plastyczne, które polega na wykonaniu masek zwierząt.

Dzieci otrzymują przygotowane przez nauczyciela szablony ...