Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko: Magdalena Miszczyk
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Tczycy
Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 roku (Dz. U. z 2004r. nr 260, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 roku (Dz. U. z 2007r. nr 214, poz. 1580)
Zadania wynikające z rozporządzenia
§8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
termin
Dowody realizacji
Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
wrzesień 2016r.
Wniosek o rozpoczęcie stażu; plan rozwoju zawodowego
Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- kompletowanie dokumentacji z podejmowanych działań
cały okres stażu
Zaświadczenia, dyplomy, scenariusze, itp.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
- przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w formie opisu i analizy z wyszczególnionymi efektami podejmowanych działań
maj 2019r.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego
- udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa
- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej
- zapoznawanie się z nowościami pedagogicznymi
- wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych w ramach pracy tego zespołu
- poszukiwanie i wdrażanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego
- samodzielne studiowanie literatury fachowej, czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy, w tym korzystanie z informacji dostępnych na portalach edukacyjnych;
cały okres stażu
świadectwa
uczestnictwa
w konferencjach
i warsztatach, zaświadczenia
Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem zdolnym i uczniem mającym trudności w nauce
- prowadzenie dodatkowych zajęć języka
angielskiego dla uczniów mających
trudności z nauką języka w formie kółka
- prowadzenie lekcji z elementami różnych
metod i technik aktywizujących (projekty)
- otoczenie opieką uczniów z dysfunkcjami
(dysleksja)
- objęcie opieką uczniów zdolnych: przygotowanie uczniów do konkursów języka angielskiego i konkursów wiedzy o krajach anglojęzycznych na zajęciach prowadzonych w formie kółka zainteresowań
- opieka nad grupami uczniów
realizujących projekty edukacyjne;
nadzorowanie i pomoc uczniom
w procesie zbierania informacji
i wypracowania efektu końcowego
projektu
cały okres stażu
Plany pracy kółka języka angielskiego; raporty śródroczne i roczne z pracy kółka języka angielskiego ...