Dodaj publikację
Autor
Magdalena Miszczyk
Data publikacji
2019-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Artykuł zawiera plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka angielskiego, który ubiega się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 23,3 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko: Magdalena Miszczyk

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016r.

Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Tczycy

Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 roku (Dz. U. z 2004r. nr 260, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 roku (Dz. U. z 2007r. nr 214, poz. 1580)

Zadania wynikające z rozporządzenia

§8 ust.2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania

Formy realizacji

termin

Dowody realizacji

Poznanie procedury awansu zawodowego

- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

wrzesień 2016r.

Wniosek o rozpoczęcie stażu; plan rozwoju zawodowego

Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

- kompletowanie dokumentacji z podejmowanych działań

cały okres stażu

Zaświadczenia, dyplomy, scenariusze, itp.

Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

- przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w formie opisu i analizy z wyszczególnionymi efektami podejmowanych działań

maj 2019r.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego

- udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa

- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

- studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej

- zapoznawanie się z nowościami pedagogicznymi

- wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych w ramach pracy tego zespołu

- poszukiwanie i wdrażanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego

- samodzielne studiowanie literatury fachowej, czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy, w tym korzystanie z informacji dostępnych na portalach edukacyjnych;

cały okres stażu

świadectwa

uczestnictwa

w konferencjach

i warsztatach, zaświadczenia

Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem zdolnym i uczniem mającym trudności w nauce

- prowadzenie dodatkowych zajęć języka

angielskiego dla uczniów mających

trudności z nauką języka w formie kółka

- prowadzenie lekcji z elementami różnych

metod i technik aktywizujących (projekty)

- otoczenie opieką uczniów z dysfunkcjami

(dysleksja)

- objęcie opieką uczniów zdolnych: przygotowanie uczniów do konkursów języka angielskiego i konkursów wiedzy o krajach anglojęzycznych na zajęciach prowadzonych w formie kółka zainteresowań

- opieka nad grupami uczniów

realizujących projekty edukacyjne;

nadzorowanie i pomoc uczniom

w procesie zbierania informacji

i wypracowania efektu końcowego

projektu

cały okres stażu

Plany pracy kółka języka angielskiego; raporty śródroczne i roczne z pracy kółka języka angielskiego ...