Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
dla VI klasy szkoły podstawowej (szkoła specjalna)
KLASA: VII SzP
CZAS TRWANIA LEKCJI : 45 min
TEMAT: meble i sprzęty
POMOCE DYDAKTYCZNE: karty pracy (zawartość opisana w punkcie 4- tym) , karty obrazkowe z ilustracjami mebli i popularnych sprzętów domowych (lampa, telewizor, wanna etc), 3-4 plansze z rozrysowanym planem domu + zestaw kart wyrazowych z nazwami różnych mebli i sprzętów do każdej z plansz.
Cele:
• utrwalenie nazw poszczególnych pomieszczeń domu
• poszerzenie materiału leksykalnego z zakresu przedmiotów stanowiących wyposażenie domu
• ćwiczenie użycia konstrukcji gramatycznej „ there is/ there are”
Formy pracy :
• praca indywidualna
• praca zespołowa
PRZEBIEG LEKCJI:
WSTĘP
1. Powitanie, sprawdzenie listy obecności, sprawdzenie zadania, wpisanie tematu lekcji.
2. Dwa do trzech ćwiczeń przypominająco – utrwalających odnoszących się do tematu ostatniej lekcji (u mnie były to nazwy i przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń w domu).
LEKCJA WŁAŚCIWA: Furniture and house equipment.
1. Praca zespołowa: na stoliku leżą odwrócone karty obrazkowe. Uczniowie po kolei losują karty i mówią nazwę przedstawionego mebla / sprzętu.
2. Nauczyciel kładzie na stoliku trzy nowe, nieznane uczniom karty przedstawiające elementy wyposażenia domu. Wymawia ich angielskie nazwy a uczniowie powtarzają je za nim. Następnie nauczyciel zbiera karty i z powrotem kładzie na stoliku tylko dwie z nich. Zadaniem uczniów jest powiedzenie, której karty brakuje. Uczeń który zrobił to pierwszy i właściwie wymówił angielski słowo, przejmuje rolę nauczyciela, chowając jedną z kart. zabawę z tym samym zestawem kart powtarzamy 5-6 razy.
3. Kiedy wszyscy uczniowie opanowali już trzy nowe słowa, to samo robimy z kolejnymi trzema kartami. Ilość wprowadzonych nowych słówek zależy oczywiście od możliwości uczniów w poszczególnych zespołach klasowych.
4. Praca indywidualna: Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. Uczniowie wykonują dwa ćwiczenia :
a) Znajdują wszystkie nowo poznane nazwy mebli w diagramie literowym.
b) Podpisują każdy z obrazków właściwą nazwą.
5. Praca zespołowa: dzielimy uczniów na 3-4 grupy. Każda z grup dostaje planszę z rozrysowanym planem domu : kuchnia, łazienka, sypialnia etc. Uczniowie dostają także kartoniki z nazwami sprzętów i mebli. Ich zadaniem jest właściwie „umeblować każde z pomieszczeń”. Można zrobić to w formie rywalizacji między grupami.
Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania.
6. Przedstawiciel każdej z grup wymiana jakie meble i sprzęty znajdują się w wybranym przez grupę pomieszczeniu, używając konstrukcji „there is / there are. Pozostałe grupy zgadują o jakie pomieszczenie chodzi.
Zadanie domowe
Krzyżówka tematyczna.